765x100_Trooj_aukcja

Nowy kanał dystrybucji roślin

W celu ułatwienia współpracy między producentami a hurtowymi odbiorcami roślin rusza nowy kanał dystrybucji tego towaru w Polsce – Greenery. Ten projekt sprzedażowy jest połączeniem sesji targowych na żywo z platformą on-line.

– Dedykowany jest polskiemu rynkowi ogrodniczemu, zarówno dużym, jak i małym firmom. Podobne rozwiązania doskonale sprawdzają się za granicą. W naszym kraju to nadal brakujący kanał dystrybucji, a branża ogrodnicza w Polsce ma ogromny potencjał. Nasz projekt pomoże w pełni go wykorzystać. Rozwiązania dotyczące prezentacji roślin, kontroli jakości i sprzedaży oraz sprawna logistyka niewątpliwie wpłyną na wyższy obrót materiałem roślinnym – mówi Marzena Bartosiewicz, pomysłodawczyni platformy Greenery.
 
Schemat działania zakłada, że producent zadeklaruje towar przeznaczony do sprzedaży podczas sesji (liczbę, asortyment odmianowy i gatunkowy, jakość), przekaże eksponowane podczas niej wzory roślin, a po jej zakończeniu, w ustalonych terminach, dostarczy do wyznaczonego centrum logistycznego zamówienie zbiorcze. Greenery ma z kolei organizować miejsce i termin sesji sprzedażowej, przygotuje ofertę i ekspozycję roślin, zaprosi kupujących, będzie zarządzać platformą zakupową, zrealizuje zamówienia złożone na sesjach (w tym będzie kontrolować jakość roślin, aby była zgodna z deklarowaną) oraz będzie monitorować płatności. Odbiorcy natomiast, po zarejestrowaniu się na platformie, po sesji tradycyjnej lub on-line mogą zamawiać rośliny, z wybranym terminem realizacji. Minimum danej pozycji to liczba roślin, jaka mieści się na półce wózka CC. Kupcy na bieżąco otrzymują informacje o wartości i wielkości (w przeliczeniu na wózki CC) zamówienia.

Formuła kontraktacji w Greenery pozwala na udostępnienie dostawcom danych na temat wyników sprzedaży już po pierwszym dniu sesji, a także na uzyskanie przez nich informacji zwrotnej na temat poziomu cen i jakości własnej produkcji na tle konkurencji, przy zachowaniu anonimowości.

Zaletami tego kanału dystrybucji roślin mają być: skrócenie czasu transportu od producenta do punktu zbytu, możliwość zaprezentowania przez producentów towaru w najkorzystniejszej fazie rozwoju (dotyczy to zwłaszcza taksonów ozdobnych z kwiatów), a odbiorcy hurtowi mogą wybierać materiał roślinny z oferty wielu dostawców w jednym miejscu.

Pierwsza odsłona Greenery będzie towarzyszyć 25. Międzynarodowej Wystawie „ZIELEŃ TO ŻYCIE” . W jednej z hal EXPO XXI Warszawa na powierzchni 1800 m2 zostanie zaprezentowane ponad 1200 taksonów roślin. Warunkiem ich prezentacji jest podpisanie umowy z Greenery oraz dostarczenie próbek zaakceptowanych partii roślin do wyznaczonego miejsca na targach.

IS
Na podstawie informacji prasowych Greenery

Informacja pochodzi z numeru 7-8/2017 miesięcznika “Rośliny Ozdobne”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię