Zieleń jest modna, a coraz więcej osób dostrzega naturalną potrzebę dbania o środowisko i jakość otoczenia. Wynika to nie tylko z korzyści, jakie takie działania niosą dla naszego zdrowia i samopoczucia, ale przede wszystkim z rosnącej świadomości Polaków. Przejawia się w codziennych proekologicznych działaniach, jak segregowanie śmieci, oszczędzanie wody i energii, a także w dbałości o otoczenie - choćby w przestrzeni własnego ogrodu.
Do Polski dociera moda na hygge – duńską filozofię szczęśliwego życia. Duńczycy tym zjawiskiem opisują błogość, szczęście, relaks i radość, czyli wszystko, co w danej chwili wprawia w dobry nastrój. Bliski kontakt z zielenią i zadbaną przestrzenią, na którą mamy wpływ znakomicie wpisuje się w ten trend.
Coraz chętniej korzystamy z różnego rodzaju rozwiązań: od tworzenia prostych aranżacji ogrodowych, po wykorzystywanie niespotykanych do tej pory roślin. Dziś w Polsce możemy dostać rośliny, które do tej pory mogliśmy podziwiać jedynie za granicą lub w programach telewizyjnych. Analogicznie, polskie produkty, takie jak jabłka, zdobywają zagraniczne rynki.
Wzmożone zainteresowanie ekologią, zdrowiem ma wpływ na wskaźniki ekonomiczne. Jak wskazują badania Euromonitor International, wartość rynku ogrodniczego w 2019 roku ma urosnąć aż do 81 mld euro, co oznacza wzrost o ok. 2 proc. rocznie. W Polsce jest to rynek niezmiennie rosnący.
O tym czym jest ,,zielony biznes”, jak wygląda, ale też w jaki sposób zieleń poprawia jakość życia przekonać się można odwiedzając targi „Zieleń to życie” – największe targi roślin skierowane do osób zawodowo zajmujących się zielenią, ale także dla hobbystów. Odbędą się one już 31 sierpnia na EXPO Warszawa i potrwają do 2 września.
-Tegoroczna 25-ta edycja targów zgromadzi 300 wystawców z 12 krajów. Spodziewamy się odwiedzających z całej Polski i ponad 30 krajów. Będą to 3 dni spotkań wszystkich zaangażowanych w ,,zieloną branżę” oraz prawdziwe święto pasjonatów. Wystawcy pokażą największą w Polsce i naszej części Europy ofertę roślin – do terenów zieleni i do wnętrz. Zobaczymy też ofertę techniki, dekoracji i środków do pielęgnacji i wszelkiego typu akcesoria. W jednym miejscu i czasie zobaczyć będzie można jak w soczewce co dzieje się w ogrodniczym świecie – jakie są trendy i możliwości, jakie rozwiązania techniczne i nowości szykują producenci i dostawcy na kolejny sezon – mówi Agnieszka Żukowska, Dyrektor Wystawy „Zieleń to życie”.
Sukces w branży ogrodniczej może zagwarantować jedynie ciekawy asortyment oraz wysoka jakość materiałów. Bogatej ofercie polskich szkółkarzy oraz centrów ogrodniczych brakowało jednak do tej pory odpowiedniego miejsca do prezentacji.
-Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić platformę Greenery, system stworzony na podstawie obserwacji rynku, którego celem jest ułatwienie współpracy pomiędzy producentami roślin i hurtowymi odbiorcami. Łącząc sesje targowe na żywo z platformą online, Greenery odpowiada na rosnące potrzeby branży, takie jak: skrócenie procesu przemieszczenia roślin od producenta do centrum ogrodniczego, możliwości zaprezentowania roślin w najkorzystniejszym wegetacyjnie okresie jak najszerszej rzeszy klientów (dotyczy to zwłaszcza roślin ozdobnych z kwiatów), czy sprawne wprowadzenie na rynek nowości roślinnych. Premiera platformy będzie miała miejsce 31 sierpnia na targach „Zieleń to życie” – mówi Marzena Bartosiewicz, pomysłodawczyni platformy Greenery.
Z rozwiązania mogą korzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Greenery gwarantuje otrzymanie roślin o takiej samej jakości, jak eksponowane wzory. Znacznie ułatwia to dalszą współpracę i możliwość zapoznania się z prezentowanym towarem.
Dbałość o środowisko wpływa nie tylko na nas samych i nasze najbliższe otoczenie, ale także na gospodarkę całego kraju. Przyroda jest wartością samą w sobie, która gwarantuje przyszłość nie tylko obecnym, ale i przyszłym pokoleniom.
za: mat. organizatorów
Czekam na więcej informacji o Greenery. Gdybyście w serwisie opublikowali recenzję, to byłoby super. Z tego co pisaliście, to na targach miało dojść do premiery systemu. Jednak w sieci cisza na ten temat. Z jakiego powodu?