Cztery ministerstwa i cztery państwowe agencje uruchomiły wspólny program promocyjny Go China. Jego zadaniem jest zwiększenie wymiany handlowej z Chinami, przyciągnięcie chińskich inwestycji i rozszerzenie współpracy między firmami.
Wicepremier Waldemar Pawlak podkreślał, że nierównowaga handlowa, jaką wiele państw notuje w wymianie z Chinami, nie byłaby groźnym zjawiskiem, gdyby rekompensował ją import kapitału. Trwały deficyt handlowy to jeden z problemów na skalę globalną – ocenił Pawlak, dodając, że Polska – obok zmiany sytuacji w wymianie handlowej – musi się właśnie starać o przyciągnięcie chińskiego kapitału. Przy promocji współpracować będą ministerstwa: gospodarki, sportu, rolnictwa oraz spraw zagranicznych, a także: Państwowa Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rynku Rolnego oraz Polska Organizacja Turystyczna.
Za: pap
pg