Nadwaga i otyłość u dzieci – jak zapobiegają im polscy rodzice?

Polscy rodzice mają świadomość, że nadwaga i otyłość nie tylko utrudniają codzienne funkcjonowanie, ale również zwiększają ryzyko wystąpienia groźnych chorób. Niepokojące jednak jest to, że o swoją wagę zamartwiają się już nasze dzieci.

Wyzwaniem dla nas, dorosłych, jest pokazanie im właściwych zachowań żywieniowych, które pomogą uniknąć nadwagi i otyłości w dorosłym życiu. Czy nam się to udaje? To, jak chronimy najmłodszych przed otyłością, prezentuje sondaż1 zrealizowany w ramach kampanii „Jedz owoce i  warzywa – w nich największa moc się skrywa!”.

Nadwaga to problem, ale nie w każdej rodzinie
Większość rodziców (77%) uważa, że nadwaga i otyłość mogą być przyczyną problemów emocjonalnych dziecka, a także powodem kompleksów, trudności w szkole i w relacjach z rówieśnikami. Prawie tyle samo ankietowanych stwierdziło, że nadwaga i otyłość są przyczyną wielu chorób, natomiast tylko jedna trzecia badanych wyraziła niepokój związany z zagrożeniem wystąpienia nadwagi lub otyłości u ich dzieci.

O zasadach zdrowego trybu życia najmłodsi wiedzą coraz więcej
Ponad 55% opiekunów uważa, że ich dzieci dbają o prawidłową masę ciała, a zdaniem niemal połowy badanych zwracają one uwagę na dietę i znają zasady zdrowego odżywiania. Co ciekawe, aż 30% rodziców twierdzi, że ich dzieci martwią się o swoją wagę! Jedynie 16% opiekunów przyznaje, że ich dziecko lub dzieci mają nadwagę bądź są otyłe.

Jak zapobiegamy otyłości u dzieci?
Badanie pokazuje, że rodzice podejmują szereg kroków, by nie dopuścić do nadwagi lub otyłości u dzieci. Jakie najczęściej? 58% ankietowanych przyznało, że podaje pociechom posiłki zawierające owoce i warzywa, do aktywności fizycznej zachęca maluchy 57% opiekunów, a ograniczenie niezdrowego jedzenia np. typu fast food i słodyczy wśród najmłodszych stosuje ponad połowa z respondentów. Na dalszych pozycjach znalazły się: troska o regularność spożywania posiłków, dbałość o częste picie wody i niesłodzonych napojów, czy przygotowywanie zdrowych, odpowiednio zbilansowanych posiłków.

źródło: materiał prasowy kampanii „Jedz owoce i  warzywa – w nich największa moc się skrywa!”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.