Strona główna Tagi Promocja spożycia owoców i warzyw

promocja spożycia owoców i warzyw

Polska żywność znana na świecie dzięki funduszom promocji

Fundusze promocji produktów rolno–spożywczych dobrze wykorzystują pieniądze UE, dzięki czemu polska żywność jest coraz lepiej znana na świecie - informuje NIK. Jednocześnie dodała, że problemem są koszty obsługi funduszy i brak ogólnej strategii promocji tych produktów. W latach 2009–2016 (I półrocze) wpływy na fundusze promocji wyniosły ponad 310 mln zł. Środki pobrane od producentów żywności przekazywane są i gromadzone na rachunkach bankowych Agencji Rynku Rolnego (ARR).

Prezydent podpisał ustawę mającą pomóc w promocji polskiej żywności

Prezydent podpisał ustawę o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych - poinformowała 22 grudnia kancelaria prezydenta. Fundusze te mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność. Nowelizacja zmieniła przepisy z 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Ma ona, zgodnie z postulatami producentów rolnych, w większym niż dotychczas stopniu promować polskie produkty. Chodzi o żywność przetworzoną, do produkcji której użyto nie więcej niż 25 proc. składników pochodzących spoza terytorium Polski.

Senat za ustawą o funduszach promocji żywności

Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność- zakłada znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, którą w czwartek poparł Senat.

Zmiany w funduszach promocji produktów rolnych

Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i podnosić konsumpcję artykułów rolno-spożywczych - taki cel ma nowela ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, uchwalona we wtorek przez Sejm.

11 listopada PKP Intercity poczęstuje jabłkami

PKP Intercity wraz z polskimi sadownikami przygotowało specjalny poczęstunek dla wszystkich pasażerów, którzy 11 listopada wybiorą się w podróż pociągami ekspresowymi. Z okazji obchodów Dnia Niepodległości przewoźnik rozda podróżnym ponad 22 tysiące jabłek.

Nowa kampania promująca spożycie soków

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Soków Owocowych (AIJN) realizuje kampanię dotyczącą promocji 100% soków owocowych, w szczególności 100% soku pomarańczowego. Kampania “Fruit Juice Matters. Share the science. Celebrate the goodness”, czyli “Poznaj soki owocowe. Dziel się wiedzą. Ciesz bogactwem” skierowana jest w szczególności do środowiska eksperckiego.

Wypijamy 13 litrów soku rocznie na osobę

Według najnowszego raportu AIJN (Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych) spożycie soków w Polsce rośnie i nasz kraj jest kluczowym graczem na rynku sokowniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak Polacy piją wciąż za mało soków – tylko ponad 13 litrów rocznie na osobę, co stanowi ponad połowę mniej niż wiodące prym w zestawieniu Niemcy.

Polska żywność zachwyciła pielgrzymów Światowych Dni Młodzieży

U podnóża Wawelu pielgrzymi, którzy odwiedzali Polskę w dniach 25-31 lipca br. z okazji Światowych Dni Młodzieży mieli możliwość spróbowania polskich hitów eksportowych: jabłek, marchewek, jogurtów truskawkowych, ekologicznych soków jabłkowych oraz kabanosów drobiowych. Degustacja prowadzona była w ramach Pawilonu Polskiego. W czterech sferycznych namiotach prezentowano osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury, a także polskiego rolnictwa. Pawilon skierowany był do młodzieży całego świata, tłumnie odwiedzającej w tych dniach stolicę Małopolski.
 

Klepisko: zjedz ogryzek

Czy wiecie, że w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, które właśnie odbywają się w Krakowie, intensywnie promowane są polskie jabłka? Każdy sadownik powinien zobaczyć jaki wizerunek mają OWOCE JEGO PRACY, w oczach młodych konsumentów z całego świata.  Zadbało o to Ministerstwo Rolnictwa oraz Agencja Rynku Rolnego, chcąc aby kampania dotarła do wielu osób i by była niezapomniana. Warto przyjrzeć się tej akcji i POŚWIĘCIĆ na to chociaż pięć minut.

Polska europejskim potentatem w produkcji owoców jagodowych

Produkcja owoców jagodowych - truskawek, malin, porzeczek i borówki amerykańskiej - stała się polską specjalnością. Coraz więcej owoców trafia na eksport, w tym jako świeże owoce. Konsumenci cenią je za smak, zapach i wygląd. Trwa kampania promująca te owoce.