Strona główna Tagi Promocja spożycia owoców i warzyw

promocja spożycia owoców i warzyw

Rozpoczęcie sezonu. 1 lipca – Dzień Polskiej Borówki

Otwarcie sezonu borówki oraz jubileusz 100-lecia uprawy tego gatunku na świecie były powodem zorganizowania konferencji prasowej 1 lipca w Warszawie.

Konkurs dla szkół „Warzywa i owoce – nie zaszkodzi zjeść” – rozstrzygnięty

Zakończył się organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin konkurs dla uczniów szkół podstawowych z województwa mazowieckiego. Spośród 40 nadesłanych prac jury wybrało trzy, a zwycięskie klasy ze szkół w Ciechanowie, Jabłonnie i Wydmusach uczestniczyły w warsztatach naukowych w BayLabie. Nagrody otrzymały również szkoły. 
 

„Polski produkt” i fundusze promocji po nowemu

Oznakowanie "polski produkt" ma pomóc konsumentom w wyborze produktu, a fundusze promocji mają w większym stopniu wspierać polskich rolników - to zmiany, które chce wprowadzić resort rolnictwa.

Promocja soków – cele i efekty

Działania promocyjne skrojone przecież pod konsumenta bardzo rzadko uwzględniają jednak wrodzony sceptycyzm Polaków do deklaracji producentów dotyczących promowanych produktów oraz brak znajomości przepisów, które dotyczą tak specyficznych kwestii jak produkcja żywności. Problem ten jest pogłębiany przez publikacje w mediach, których rzetelność należy uznać za dyskusyjną. Konsument potrzebuje sprawdzonych źródeł informacji, które będą wsparciem dla jego decyzji zakupowych.

Smacznego! – to z Europy

W ramach nowej polityki promocyjnej polskie organizacje producentów lub przetwórców będą mogły kontynuować działania promocyjne nie tylko na wewnętrznym rynku unijnym, ale przede wszystkim na wybranych strategicznych rynkach światowych i pozyskać na ich realizację znaczące środki finansowe.
 

4 mln euro na kampanię promującą owoce jagodowe

Prawie 4 mln euro przeznaczone zostanie na promocję spożycia owoców jagodowych: malin, truskawek, czarnych porzeczek i borówek amerykańskich. Kampania "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" niedawno ruszyła i potrwa trzy lata.

Superowoce – bohaterowie akcji promocyjnej

W Europie Zachodniej mówi się o nich Super Fruits, czyli superowoce. Podobną nazwę przyjęto dla grupy owoców potocznie zwanych jagodowymi także w Polsce – są nazywane Power Fruits, czyli "Owoce o niezwykłych właściwościach i mocy". Dlatego też pod hasłem „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” będzie prowadzona kolejna kampania promocji spożycia truskawek, malin, borówek i porzeczek w Polsce, a także w czterech innych krajach: Austrii, Finlandii, Czechach i Szwecji.

Kolejne cztery polskie programy promocyjne zaakceptowane

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów promujących żywność z krajów Wspólnoty; wyda na nie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,2 mln euro - poinformował resort rolnictwa.

Prawie 4 mln euro na promocję owoców jagodowych

Niemal 4 mln euro przeznaczone zostanie na promocję spożycia owoców jagodowych: malin, truskawek, czarnych porzeczek i borówek amerykańskich. Kampania "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" ruszy w przyszłym roku i potrwa trzy lata.

Jagodowe promowane w 2014 r.

Owoce miękkie, potocznie zwane jagodowymi, takie jak truskawki, maliny, borówka wysoka czy porzeczki były celem pilotażowej kampanii promocyjnej, jaka odbywała się na terenie kraju w 2014 roku – informował podczas konferencji prasowej zorganizowanej 16 grudnia w ARR w Warszawie Mirosław Maliszewski ze Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.