Strona główna Tagi Promocja spożycia owoców i warzyw

promocja spożycia owoców i warzyw

„Owoce w szkole” również w przedszkolach?

Związek Nauczycielstwa Polskiego zwrócił się do ministrów rolnictwa, zdrowia i edukacji o objęcie przedszkoli programem "Owoce w szkole". W czwartek apel poparł minister rolnictwa Marek Sawicki.

Kraków zachęca do kupca owoców na miejskich targach

Na fali popularności jabłek Kraków zachęca mieszkańców i turystów do ich jedzenia. Najlepiej tych z krakowskich targowisk, których wykaz znajduje się na stronie internetowej miasta.

Pięć razy dziennie wystarczy

Więcej niż pięć codziennie spożywanych porcji warzyw i owoców nie daje dodatkowych korzyści zdrowotnych – informuje „British Medical Journal”.

Kampania „Europejskie jabłka dwukolorowe” w Chinach i ZEA

28 lipca zawarto umowę na realizację 3-letniej kampanii promocyjno-informacyjnej pt. „Europejskie jabłka dwukolorowe” pomiędzy Agencją Rynku Rolnego a konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” (Lider) i Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej (Konsorcjant). Program ten realizowany jest w Chińskiej Republice Ludowej oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich i promuje europejskie świeże jabłka.

“Fruitness, Enjoy it!” – biuletyny dla lekarzy

W ramach projektu poświęconego promowaniu zdrowych nawyków żywieniowych, opartych na regularnym spożywaniu owoców, rusza kampania informacyjna skierowana do 17 000 lekarzy i personelu medycznego w 5 krajach europejskich, w tym w Polsce.

Polska dostanie na owoce w szkole 20,5 mln euro

W roku szkolnym 2014/2015 Polska otrzyma na realizację unijnego programu "Owoce w szkole" 20,5 mln euro, co daje jej po Włoszech i Niemczech pozycję jednego z największych beneficjentów tego programu - podała w środę Komisja Europejska.

Podsumowanie kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku”

Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” to ogólnokrajowy program edukacji żywieniowej podkreślający rolę warzyw i owoców w diecie, realizowany w ostatnich latach w Polsce i Rumunii. Szeroko zakrojone działania reklamowe, akcje dla dzieci oraz spotkania informacyjne z ekspertami przyniosły efekt w postaci wzrostu świadomości społecznej. Organizatorzy kampanii mają nadzieję na pozytywne efekty projektu także w zmianie nawyków żywieniowych w kierunku regularnego spożycia większej ilości warzywno-owocowych porcji.

Więcej na promocję eksportu

Jak podaje portalspozywczy.pl podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC 2014, Katowice, 7-9. maja) wiceminister rolnictwa Krystyna Gurbiel zapowiedziała zwiększenie puli środków finansowych na promocję eksportu żywności.

Promocja owoców w McDonalds nie obejmie Polski

W 19 krajach europejskich McDonalds rusza z nowymi kampaniami promującymi spożycie owoców i warzyw. W sumie na terenie Europy promocją objęte zostanie około 84% restauracji w ciągu całego bieżącego roku.

25 mln zł na promocję polskiej żywności

Prawie 25 mln zł dostała Agencja Rynku Rolnego na promocję polskiej żywności za granicą. Obecnie na półmetku jest realizacja branżowego programu promocji. Pierwsze efekty już widać, wiele firm zdobyło nowe rynki zbytu dla swoich produktów.