promocja
5 mln euro na polskie kampanie promujące produkty rolne
Komisja Europejska zatwierdziła we wtorek 41 nowych programów, których celem jest promocja produktów rolnych w UE i na rynkach trzecich. W ich ramach do Polski trafi ponad 5 mln euro, czyli niecałe 8 proc. środków na ten cel.
Prawie 4 mln euro na promocję owoców jagodowych
Niemal 4 mln euro przeznaczone zostanie na promocję spożycia owoców jagodowych: malin, truskawek, czarnych porzeczek i borówek amerykańskich. Kampania "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" ruszy w przyszłym roku i potrwa trzy lata.
Jagodowe promowane w 2014 r.
Owoce miękkie, potocznie zwane jagodowymi, takie jak truskawki, maliny, borówka wysoka czy porzeczki były celem pilotażowej kampanii promocyjnej, jaka odbywała się na terenie kraju w 2014 roku – informował podczas konferencji prasowej zorganizowanej 16 grudnia w ARR w Warszawie Mirosław Maliszewski ze Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.
Polacy ruszyli po krajowe jabłka
Bardzo dobre efekty daje promocja w ramach akcji „Jem bo polskie". W dwa miesiące sprzedaż samych jabłek w największych sieciach wzrosła nawet o 100 proc. Zyskują na niej też warzywa – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Którędy do młodego klienta?
Chilijscy producenci borówki ze stowarzyszenia Asoex wspierani fachowcami od reklamy i marketingu z ProChile uruchomili w wielu krajach świata programy promocyjne nakierowane głównie na młodego (potencjalnego) klienta. Nośnikami przekazu są smartfony, sieci społecznościowe i inne wykorzystujące możliwości hi tech.
Unijni urzędnicy częstowani polskimi jabłkami
Polacy pracujący w unijnych instytucjach rozpoczęli we wtorek akcję rozdawania polskich jabłek kolegom, ale... nie Polakom. Dystrybucja odbywa się "z ręki do ręki". Organizatorzy chcą w ten sposób zachęcić obcokrajowców do jedzenia polskich, smacznych jabłek.
Promocja na rynkach Azji i Bałkanów
Zwiększenie eksportu na rynki azjatyckie i do państw bałkańskich zrekompensuje mniejszą sprzedaż polskich towarów do Rosji - planuje resort gospodarki. Ma temu pomóc specjalny program promocji polskiej gospodarki w tych regionach.
KUPS będzie promował soki i musy w pięciu krajach
30 października Komisja Europejska ogłosiła przyjęcie 27 programów promujących produkty rolnicze w Unii Europejskiej i krajach trzecich. Całościowy budżet projektów realizowanych przez najbliższe trzy lata to 77,4 mln euro, z czego UE dofinansuje 39 milionów. Wybrane programy obejmują takie kategorie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, znaki jakości, kwiaty oraz mięso. Jednym z wyróżnionych w ten sposób przez Komisję Europejską projektów jest program promocyjny „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie”, zaproponowany przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków
5,8 mln euro na promocję produktów rolnych
Komisja Europejska zatwierdziła w czwartek 27 programów na promocję produktów rolnych w UE i na rynkach trzecich. Z 39 mln euro, które KE wyłoży na ten cel, 5,8 mln przypadnie Polsce.
Jem, bo polskie
Pod takim hasłem największe zagraniczne sieci handlowe w Polsce będą namawiały do kupowania rodzimych warzyw i owoców, a zwłaszcza jabłek. Kampania promocyjna „Jem, bo polskie" wystartowała 1 października i ten etap potrwa do końca roku. Jej organizatorem jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, do której należą Auchan Polska, Carrefour Polska, Galec (Leclerc), Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska, Kaufland Polska Markety, Metro Group/Makro Cash&Carry, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska i Żabka Polska.