Jagodowe promowane w 2014 r.

Owoce miękkie, potocznie zwane jagodowymi, takie jak truskawki, maliny, borówka wysoka czy porzeczki były celem pilotażowej kampanii promocyjnej, jaka odbywała się na terenie kraju w 2014 roku – informował podczas konferencji prasowej zorganizowanej 16 grudnia w ARR w Warszawie Mirosław Maliszewski ze Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.

Zdaniem posła, wysoka pozycja Polski jako producenta owoców zasługuje na upowszechnienie ich spożycia tak w kraju, jak i poza jego granicami. W Polsce rocznie produkuje się 500 tys. ton owoców miękkich(15% produkcji wszystkich owoców w kraju). Tak duża ich ilość – a w przyszłości wzrost areału produkcji i zwiększenie podaży owoców – skłania do zwiększenia ich spożycia i tym samym utrzymania wysokiego popytu. Wzrost poziomu spożycia owoców miękkich w innych krajach, m. in w Wielkiej Brytanii nastapił na skutej dobrze przeprowadzonej kampanii informacyjno-promocyjnej. Tą samą drogą powinna iść Polska.

Jak podkreślał poseł Maliszewski, polskie owoce sa bardzo dobrze postrzegane zagranicą, o czym świadczy wysoki ich eksport do krajów UE i na inne rynki. Kolejne działania promocyjne w zakresie owoców jagodowych takich jak borówka wysoka, truskawka, malina i porzeczka czarna będą miały na celu promowanie ich już nie tylko w Polsce, lecz także w Austrii, Szwecji, Finlandii oraz w Czechach. Są to być może potenjalne rynki zbytu owoców miękkich produkowanych na krajowych plantacjach. Obecnie ok. 80% polskich borówek jest przeznaczanych na eksport, m. in. do Wielkiej Brytanii i są tam bardzo dobrze przyjmowane.
 
Realizatorami pomysłu na kampanię reklamową w 2014 r. były Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej wraz z organizacjami skupiajacymi producentów owoców poszczególnych gatunków: Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykanskiej, Krajowego Stowarzyszenia Producentów Czernej Porzeczki oraz Stowarzyszenia Plantatorów Truskawek. Celami kampanii i jej głównymi odbiorcami były dzieci i młodzież, u których miała ona wspomóc wyrabianie pozytywnych nawyków żywieniowych i podniesienie świadomości dotyczącej pozytywnego wpływu owoców na zdrowie. Poza tą grupą, kampania była także kierowana do kobiet prowadzących gospodarstwa domowe, ludzi aktywnych zawodowo, osób świadomie dbających o zdrowie. Hasłem przewodnim było natomiast „Piękne na zewnątrz – bogate wewnątrz”. Kampania miała na celu uświadomienie społeczenstwa o dobrodziejstwie płynącym ze spożywaia owoców jagodowych tak w formie świeżej, jak i przetworzonej.
 
Kampania była prowadzona w 2014 r. na łamach prasy konsumenckiej, branżowej, w internecie (na portalach społecznościowych) oraz w postaci reklam na bilbordach i komunikacji miejskiej.

Tekst i fot. Dorota Łabanowska-Bury

Related Posts

None found

Poprzedni artykułW Podlaskiem wypłacono pierwsze rekompensaty za dziki
Następny artykułPrawie 4 mln euro na promocję owoców jagodowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.