KUPS będzie promował soki i musy w pięciu krajach

30 października Komisja Europejska ogłosiła przyjęcie 27 programów promujących produkty rolnicze w Unii Europejskiej i krajach trzecich. Całościowy budżet projektów realizowanych przez najbliższe trzy lata to 77,4 mln euro, z czego UE dofinansuje 39 milionów. Wybrane programy obejmują takie kategorie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, znaki jakości, kwiaty oraz mięso. Jednym z wyróżnionych w ten sposób przez Komisję Europejską projektów jest program promocyjny „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie”, zaproponowany przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków

Budżet projektu branży sokowniczej opiewa na blisko 5 mln euro kosztów netto, wkład własny na jego realizację pokryty zostanie ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dodatkowo KUPS zaprasza zainteresowane firmy do wparcia finansowego i pokrycia kosztów niekwalifikowanych (deklarację wsparcia złożyła Firma Tymbark).

Kampania realizowana będzie na pięciu rynkach: polskim, rumuńskim, czeskim, słowackim i litewskim. Działania obejmują przede wszystkim kampanię ATL (telewizja i internet) – ze szczególnym i innowacyjnym wykorzystaniem technologii mobilnych, BTL i PR. Za wdrożenie kampanii odpowiedzialne będzie wyłonione w konkursie ofert, konsorcjum złożone z agencji kreatywnej Hand Made i domu mediowego Havas Media. Za działania PR natomiast, jako podwykonawca odpowiadać będzie Agencja Fleishman-Hillard. Kampania realizowana będzie w latach 2015-2018.

Prezes Stowarzyszenia KUPS Julian Pawlak podkreśla: „Od kilku lat konsekwentnie KUPS prowadzi działania edukacyjne w zakresie promocji soków. Działania te już przynoszą już efekty. Mamy nadzieję, że planowane aktywności przyniosą realne korzyści w postaci zwiększonej konsumpcji oraz wiedzy na temat tych bardzo wartościowych dla naszego zdrowia produktów.  Powierzenie przez Komisję Europejską tak wysokiego budżetu KUPS  świadczy o tym, że nasze wcześniejsze działania były efektywne i zauważalne. Ten projekt będzie unikalny – bo realizowany w aż 5 krajach”. Barbara Groele – sekretarz generalny KUPS – dodaje: „Uważamy, że istotna jest przede wszystkim rzetelna edukacja konsumentów oraz informowanie o wartościach odżywczych soków i musów oraz braku dodawania do nich zgodnie z prawem sztucznych barwników, aromatów czy substancji konserwujących (konserwantów)”.

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) jest organizacją non profit zrzeszającą oraz integrującą 37 producentów soków, nektarów i napojów z owoców i warzyw.

Źródło: materiały KUPS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię