Strona główna Tagi Soki owocowe

soki owocowe

Z Tesco na Wyspy

Brytyjskie Tesco jest jedną czołowych sieci handlowych w Polsce. Ma u nas ponad 450 obiektów (najczęstsze zakupy w tych sklepach deklaruje 24% konsumentów), zaś w rodzimej W. Brytanii - 3000 placówek. Od 2002 roku wprowadza na swój rodzimy rynek polskie produkty spożywcze.

Soki odrabiają straty

Według prezesa Horteksu Tomasza Kurpisza od kilku miesięcy widoczna jest poprawa wyników sprzedaży soków i innych napojów owocowych. Rynek tych produktów zaczyna się odbudowywać – po stratach, jakie przyniosło mu, między innymi chłodne lato ubiegłego roku. Obecnie w Polsce konsumpcja soków i innych napojów owocowych sięga tej z roku 2006.

Rekordowy wzrost eksportu ukraińskiego soku

Jak poinformował Ukraiński Urząd Statystyczny, w trzecim kwartale tego roku Ukraina wyeksportowała łącznie 20,9 tys. ton skoncentrowanego soku jabłkowego. Tym samym wobec analogicznego okresu roku 2011 odnotowano rekordowy, dziewiętnastokrotny wzrost wolumenu wysyłki.

Maspex na Wyspach

Wadowicki Maspex jest obecny na rynku Wielkiej Brytanii od 2003 roku. W sieciach handlowych tego kraju – zaczął sprzedawać soki Kubuś, Tymbark i Caprio rok później, po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Ta polityka zaowocowała kilkudziesięcioprocentowym skokiem ich sprzedaży.

Maspex rozgląda się w Czechach

W zasięgu zainteresowania Maspeksu jest szeroko pojęty rynek dóbr spożywczych o przedłużonej trwałości - nie tylko soki i napoje owocowe. Najistotniejsze dla grupy Maspex jest przejmowanie marek, ale możliwe są również akwizycje zakładów w Czechach.

75 tys. litrów soku jabłkowego dziennie z Sadu Sandomierskiego

75 tys. litrów naturalnego soku jabłkowego bez cukru i konserwantów będą wytwarzać dziennie rolnicy z Grupy Producentów Rolnych Sad Sandomierski. Produktem jest już zainteresowany rosyjski rynek.

W 2011 r. spadło spożycie soków w Polsce

Według Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych w 2011 r. w UE spożycie soków i nektarów wyniosło 10,7 mld litrów, czyli wzrosło wobec poprzedniego roku o 2,2 proc.; w Polsce natomiast spadło o ponad 10 proc. W Unii najchętniej pije się sok pomarańczowy.

Owoce podane inaczej

Targi Fruit Logistica – podobnie jak inne międzynarodowe targi sektora owocowo-warzywnego – są znakomitą okazją do promocji. Tegoroczna edycja berlińskiej imprezy dowiodła tego po raz kolejny. Setki odpowiednio wyeksponowanych produktów kusiły nie tylko wyglądem i smakiem, lecz także formą podania, czyli opakowaniem. Pojawiły się także nowości na rynku soków i przekąsek owocowych.

Rośnie popyt na mętne soki

Od pewnego czasu coraz bardziej popularne jest w Polsce tłoczenie soków przez małe lokalne firmy. Popyt na mętne soki jest z roku na rok coraz większy i cieszą się one sporą rzeszą zwolenników.

Sąsiedzi piją mniej soków

W ubiegłym roku Ukraińcy skonsumowali 520 mln litrów soków i nektarów owocowych. To o 99 mln litrów (16%) mniej, niż rok wcześniej. Takie są szacunki przedstawione przez Tetra Pack Ukraina.