Wyniki amerykańskich badań przeprowadzonych wśród klientów sklepów owocowo-warzywnych wskazują, że jabłka sprzedawane w workach polietylenowych (fot. 1) są przez większość nabywców traktowane jako produkt gorszej jakości. Prawie połowa klientów uważa, że w worki pakuje się jabłka niespełniające wymaganych norm jakości, a jako zalety takich opakowań wymienia na pierwszym miejscu wygodę zakupów, na drugim — niską cenę, na trzecim — możliwość zakupu owoców o mniejszej średnicy. 65% ankietowanych preferuje jednak jabłka oferowane luzem, ceniąc sobie możliwość wyboru ilości oraz jakości owoców.
Fot. 1. Nabywcy uważają jabłka w workach foliowych za produkt gorszej jakości
Według specjalistów zajmujących się marketingiem, aby zwiększyć zaufanie klientów do owoców sprzedawanych w workach, konieczna jest zmiana wyglądu tych opakowań, które powinny być bardziej atrakcyjne (na przykład mieć inny kształt — fot. 2) oraz jak najmniej przesłaniać tykietami zawartość. Dzięki temu klient będzie miał pewność, że te jabłka są podobnej jakości, jak owoce oferowane luzem. Zdaniem naukowców, niedługo sprzedaż jabłek w workach foliowych zostanie także zrewolucjonizowana poprzez użycie środków przedłużających trwałość owoców (np. 1-MCP — czyt. też HO 4/2004) do modyfikowania składu atmosfery wewnątrz opakowania.
Fot. 2. Handlowcy poszukują worków o bardziej atrakcyjnym wyglądzie
Na podstawie The Fruit Grower News 4/2004
Wyniki amerykańskich badań przeprowadzonych wśród klientów sklepów owocowo-warzywnych wskazują, że jabłka sprzedawane w workach polietylenowych (fot. 1) są przez większość nabywców traktowane jako produkt gorszej jakości. Prawie połowa klientów uważa, że w worki pakuje się jabłka niespełniające wymaganych norm jakości, a jako zalety takich opakowań wymienia na pierwszym miejscu wygodę zakupów, na drugim — niską cenę, na trzecim — możliwość zakupu owoców o mniejszej średnicy. 65% ankietowanych preferuje jednak jabłka oferowane luzem, ceniąc sobie możliwość wyboru ilości oraz jakości owoców.
Fot. 1. Nabywcy uważają jabłka w workach foliowych za produkt gorszej jakości
Według specjalistów zajmujących się marketingiem, aby zwiększyć zaufanie klientów do owoców sprzedawanych w workach, konieczna jest zmiana wyglądu tych opakowań, które powinny być bardziej atrakcyjne (na przykład mieć inny kształt — fot. 2) oraz jak najmniej przesłaniać tykietami zawartość. Dzięki temu klient będzie miał pewność, że te jabłka są podobnej jakości, jak owoce oferowane luzem. Zdaniem naukowców, niedługo sprzedaż jabłek w workach foliowych zostanie także zrewolucjonizowana poprzez użycie środków przedłużających trwałość owoców (np. 1-MCP — czyt. też HO 4/2004) do modyfikowania składu atmosfery wewnątrz opakowania.
Fot. 2. Handlowcy poszukują worków o bardziej atrakcyjnym wyglądzie
Na podstawie The Fruit Grower News 4/2004