Flower Expo Polska 2017

Fot. Instytut Dziedzictwa
Targi Flower Expo Polska, w połączeniu z wystawą Zieleń to Życie, odbęda się od 31 sierpnia do 2 września br. w Expo XXI Warszawa przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Trzy miesiące przed rozpoczęciem targów zajęte są już prawie wszystkie miejsca wystawiennicze. W ubiegłym roku na Flower Expo Polska i Zieleń to Życie gościło prawie 17 500 odwiedzających. Sprzedaż kwiatów ciętych i roślin doniczkowych w Polsce wyraźnie rośnie, dlatego organizatorzy są przekonani, że w tym roku frekwencja będzie jeszcze wyższa.
W ubiegłym roku w czasie trzydniowego wydarzenia pojawiło się aż o tysiąc zwiedzających więcej niż w roku poprzednim, a ich liczba osiągnęła prawie 17 500 osób. W targach organizowanych wspólnie z wystawą Zieleń to Życie wzięło udział 325 wystawców, a ponad połowa zamierza ponownie pokazać się w tej edycji. Na Flower Expo Polska swoją obecność potwierdziło wiele  firm holenderskich, a wśród nich również nowi wystawcy: Dümmen Orange, Van den Bos Flowerbulbs, Deliflor,  Griffioen Plants i  Uniq Plants. Swój udział zapowiedziały też firmy włoskie, niemieckie, polskie, a nawet kolumbijskie. 
 
– W tym roku mamy dużo więcej rezerwacji niż o tej samej porze w roku ubiegłym. Aktualnie zostało nam tylko osiem wolnych miejsc, ale jeśli będzie taka potrzeba, to  rozszerzymy zaplanowane 1 800 m2 powierzchni do 2 400 m2. – mówi Francine van Wijk, Dyrektor Biura Bureau Sierteelt.
 
Dane z Floridata potwierdzają, że rynek roślin i kwiatów doniczkowych w Polsce prężnie się rozwija, dlatego nie dziwi fakt, że zagraniczne firmy chcą tu przyjeżdżać. Polacy kupują coraz więcej kwiatów i roślin doniczkowych, nie tylko na prezent, ale również dla siebie. 
 
– Według badań przeprowadzonych przez VGB, Royal Flora Holland i Biuro Kwiatowe Holandia, Polacy kochają kwiaty i rośliny doniczkowe bardziej niż inni Europejczycy – dodaje Van Wijk.
 
Podczas Flower Expo Polska we współpracy z wystawą Zieleń to Życie zorganizowane będą seminaria branżowe.  Bureau Sierteelt zapewni obecność czterech wykładowców, włączając w to Marca Eijsackersa z Biura Kwiatowego Holandia i przedstawiciela VGB, następcę Roberta Roodenburga. Pozostałych pięciu prelegentów zostanie zaproszonych przez Zieleń to Życie. Ponadto, na targach znajdzie się Interaktywny Pawilon Florystyczny, platforma pokazów florystycznych, na której zwiedzający będą mogli oglądać dzieła florystyczne i z bliska poczuć atmosferę tworzenia florystycznych kompozycji. Taka formuła sprawi, że pokazy będą bardziej dostępne dla gości, a całość stworzy nastrój nowoczesnej kwiaciarni.
 
– Tegoroczna strefa florystyczna będzie bardziej urozmaicona. Chcemy  wprowadzić większą interakcję między florystami a zwiedzającymi. Stąd pomysł na Interaktywny Pawilon Florystyczny – tłumaczy Van Wijk. 
 
W organizację Pawilonu zaangażuje się Stowarzyszenie Florystów Polskich. Producenci, także ci, którzy nie wynajmą osobnych stoisk, będą mieli możliwość prezentacji swoich kwiatów i roślin. To alternatywa dla tych, którzy chcą pokazać się na Flower Expo Polska, ale dysponują niższym budżetem lub nie mogą osobiście uczestniczyć w targach. Dodatkowe działania będą ukierunkowane na kanały sprzedaży detalicznej. Agencja Public Relations SIGMA International przeprowadzi ankietę dotyczącą oczekiwań przedstawicieli detalistów odnośnie do targów. 
 
Zaplanowano także wiele wydarzeń towarzyszących. Paul Ras z Sense, Marketing & More organizuje wyjazd studyjny producentów i hurtowników z Holandii. Dla wystawców zostanie zorganizowana kolacja w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Również Ambasada Królestwa Niderlandów będzie aktywnie promować rośliny doniczkowe, kwiaty cięte oraz Flower Expo Polska. 
 
Tak jak w zeszłym roku Holenderskie Stowarzyszenie Hurtowników (VGB), Agencja Public Relations SIGMA International, Ambasada Królestwa Niderlandów w Warszawie, Kuehne+Nagel, Stowarzyszenie Florystów Polskich (SFP), Floral Moments i Floribusiness są aktywnymi partnerami i ambasadorami wydarzenia.

Za: materiały organizatora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię