W czerwcu we Francji miał miejsce pilotażowy program sprzedaży „mniej urodziwych” owoców i warzyw. Francuska grupa producentów wpadła na pomysł sprzedaży z około 30% zniżką pełnowartościowych owoców i warzyw, które jedynie swoim kształtem nieco odbiegają od normy, ale są w pełni dojrzałe, smaczne i świeże.
Program o bardzo wdzięcznej nazwie „Quoi ma gueule” czy „What’s wrong with me?” stworzyła grupa producencka z Francji. Zdaniem ogrodników z uwagi na pewne niedociągnięcia produkcyjne niektóre owoce i warzywa nie sprzedają się z uwagi na kształt czy kolor i są po prostu wyrzucane lub marnowane, a są przecież w pełni wartościowym produktem. W sumie, w dwudniowych teście przeprowadzonym we francuskiej sieci sprzedaży Intermarche za cenę o 30% niższą sprzedano aż 1200 kg takich właśnie produktów. Obecnie grupa ta pracuje już nad stworzeniem nowej specjalnej marki o nazwie „Ugly vegetables and fruits”.
Źródło: FAMMU/FAPA