Dotacje na budowę i modernizację targowisk w woj. łódzkim

14 miast i gmin w regionie łódzkim za unijne dotacje zmodernizuje lub zbuduje nowe targowiska w ramach projektu "Mój Rynek". Powstały już cztery targowiska w Moszczenicy, Głownie, Jeżowie oraz w Skierniewicach.

W sumie na wsparcie budowy, przebudowy, remontu lub wyposażenia targowiska w ramach tego projektu samorządy w regionie otrzymają 12,3 mln zł dofinansowania.
 
Jak poinformowała rzeczniczka marszałka województwa łódzkiego Joanna Blewąska, dotąd dzięki unijnej dotacji za 1,4 mln zł powstało nowe targowisko wraz z parkingiem w Moszczenicy (dotacja ponad 850 tys. zł), a za 2,2 mln zł wybudowano targowisko stałe w Jeżowie (1 mln zł dotacji). Za 1,5 mln zł przebudowane zostało targowisko na placu Dąbrowskiego w Skierniewicach (919 tys. zł dotacji) a 1,6 mln zł kosztowała przebudowa targowiska w Głownie (980 tys. dofinansowania). Kolejne targowiska powstaną w takich miejscowościach jak: Uniejów, Zawady, Pławno, Burzenin, Łyszkowice, Szadek, Ozorków, Zduńska Wola, Łask i Kobiele Wielkie.
 
Projekt był adresowany do miejscowości liczących do 50 tys. mieszkańców, także miast, które dotychczas nie mogły ubiegać się o wsparcie ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Wnioskodawcą mogła być gmina lub związek międzygminny. Maksymalny poziom pomocy wynosił 1 mln zł i mógł stanowić do 75 proc. kosztów inwestycji, reszta to wkład własny beneficjenta.
 
Nowe lub zmodernizowane targowiska są m.in. utwardzone, oświetlone, przyłączone do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektroenergetycznej, wyposażone w odpływ wody deszczowej, mają zadaszone stoiska, które powinny zajmować co najmniej połowę powierzchni targowiska, oraz miejsca parkingowe i urządzenia sanitarno-higieniczne. Targowiska mają być również podzielone na sekcje, w których będą sprzedawane towary. Produkty rolno-spożywcze powinny zajmować co najmniej połowę powierzchni handlowej targowiska oraz będą zorganizowane tak, aby zapewnić rolnikom łatwy dostęp do punktów sprzedaży.

Źródło:

Related Posts

None found

Poprzedni artykułFrancja chce dopłat do produkcji kasztanów
Następny artykuł„Markowe” owoce

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.