Fruitylife – unijna kampania informacyjna

Fruitylife - "fruit and vegetables, healthy and safe" - “owoce i warzywa – zdrowe i bezpieczne” to nazwa kampanii informacyjno – edukacyjnej skierowanej do unijnych konsumentów. Od kilku lat kampania trwa w  trzech unijnych krajach – Włoszech, Francji oraz w  Niemczech, a projekt przedłużono na kolejne trzy lata – aż do końca roku 2015.
Kampanię promocyjną jak  zawsze współfinansują fundusze unijne – plan  zatwierdzony przez Komisję Europejską, włoskie Ministerstwo Rolnictwa oraz włoskie firmy branży owocowo-warzywnej. Po kilku latach trwania tej kampanii zaprezentowano raport podsumowujący dotychczasowe efekty działań informacyjno –  edukacyjno – promocyjnych. Pod uwagę wzięto okres ostatnich lat z naciskiem na efekty jakie  program spowodował – analizowano poziom wzrostu, konsumpcji produktów ogrodnictwa w tych  trzech latach, preferencje konsumenckie oraz świadomość nabywców dotyczącą wartości  odżywczych, zdrowotnych oraz bezpieczeństwa kupowanych owoców i warzyw. Zdecydowanie we wszystkich latach odnotowano wpływ kryzysu ekonomicznego na sytuację podażową – w przypadku włoskich konsumentów mniejsza wydajność finansowa zmusiła do zmiany sposobu  żywienia oraz dokonywania zakupów około 81% konsumentów, przypadku Francuzów – około 64% i 35% w przypadku niemieckich nabywców (dla całej Unii Europejskiej oszacowano tą wielkość na około 63%). W przypadku włoskich konsumentów odnotowano spadek zainteresowania w okresie od lipca 2012 do końca czerwca 2013 roku zakupem zarówno świeżych  jaki mrożonych owoców i warzyw – odpowiednio – o 3,1% w przypadku zakupów świeżych  owoców, o 2% dla warzyw świeżych oraz o niecały 1% w przypadku produktów mrożonych.  Ponadto w analizowanym okresie średnie spożycie owoców i warzyw przypadające na 1 Włocha oszacowano na 219 gram owoców i 228 gram warzyw (przypomnijmy – zalecana przez Światową Organizację Zdrowia porcja dzienna to 400 gram owoców i warzyw). Co ciekawe, w przypadku francuskich konsumentów w analizowanym okresie odnotowali oni wzrost zakupów owoców i warzyw – o ponad 6%, podobnie jak i niemieccy konsumenci, którzy kupowali o około 2% więcej owoców warzyw. Ponadto w ramach omawianej kampanii sprowadzono jak w ciągu ostatnich dziesięciu lat zmieniały się gusta konsumentów niemieckich, włoskich i francuskich. We Włoszech zdecydowanie mniejszym powodzeniem cieszą się obecnie wobec okresu sprzed 10 lat mandarynki – spadek o 30%, winogrona – o 18% czy o 15% jabłka, gruszki i pomarańcze. Zdecydowanie chętniej spożywane są kiwi – wzrost o 36% czy nektarynki – o 15%. W przypadku warzyw mniejszym powodzeniem cieszą się marchew, ziemniaki i co ciekawe pomidory, chętniej zaś spożywane są szparagi, ogórki czy cykoria. Francuscy konsumenci odwrotnie – coraz chętniej kupują jabłka i ich przetwory, gruszki czy pomarańcze, pomidor pozostaje najważniejszym kupowanym warzyw z  poziomem konsumpcji 32 kg/Francuza. Również w Niemczech jabłko pozostaje najważniejszym  owocem z średniorocznym spożyciem na poziomie 25,9 kg/osobę, podobnie jak i pomidor –  najchętniej kupowane warzywo z konsumpcją na poziomie 20,6 kg/osobę.  
Za: FAMMU/FAPA 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułBrytyjski seler naciowy o chronionym oznaczeniu geograficznym
Następny artykułMaroko – coraz większy producent warzyw i owoców

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.