Celem kampanii " 5 Porcji Warzyw, Owoców lub Soku" realizowanej przez stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej jest przede wszystkim zachęcenie Polaków do częstszego sięgania po te zdrowe produkty. I chociaż spożycie warzyw,owoców i soków w naszym kraju jest ciągle poniżej zaleceń ekspertów ds. żywienia, to wraz z zakończeniem ubiegłorocznej czwartej już edycji kampanii widać, że działania przynoszą
pozytywne efekty.
Po raz pierwszy od wielu lat wzrosła liczba Polaków sięgających po warzywa, owoce i soki. Jak wynika z najnowszych danych, w 2015 roku wzrosła przede wszystkim liczba Polaków regularnie sięgających po soki. W 2015 roku kampania prowadzona była w prasie, Internecie, radiu i telewizji. Przez cały rok
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków dzieliło się wiedzą z zakresu prawidłowo zbilansowanej diety oraz mierzyło się z mitami funkcjonującymi na temat soków, zachęcało i podpowiadało jak w praktyce dnia codziennego stosować zasady zdrowego odżywiania.
Akcja uzyskała poparcie niezależnych ekspertów z opiniotwórczych instytucji odpowiedzialnych za kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych Polaków, którzy przez cały rok wspierali działania komunikacyjne. Przypomnijmy, iż kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz Sponsorów – członków KUPS.
Źródło: FAMMU/FAPA