700-300-katalogi-warzyw

Współpraca dźwignią promocji

Promocja dźwignią handlu, ale trudno o nią bez spójnej strategii i synergii wielu działań. Obie można zaprojektować. Wysiłku podjęło się kilkanaście branżowych organizacji realizujących działania w ramach Funduszu Promocji Warzyw i Owoców.

Projekt branżowej konsolidacji zainicjował Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wspólnym celem jest wzrost spożycia owoców, warzyw i ich przetworów. Narzędziem ma być synergia komunikacji osób i organizacji kreujących ofertę sektora dla konsumentów. Przedmiotem zadania jest opracowanie strategii komunikacji i identyfikacji wizualnej oraz wsparcie liderów w ich wdrożeniu. Zadanie jest finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

W gronie organizacji branży owocowo-warzywnej ciężko pracowaliśmy przez ostatnie miesiące. Wiemy, że 50% w każdym naszym posiłku stanowić powinny warzywa i owoce. Owoce w formie jabłka, filiżanki owoców jagodowych czy soku. Chcemy popularyzować te zalecenia i zobaczyć, jak polskie owoce i warzywa zmienią życie Polaków – mówi Paulina Kopeć, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”.

W końcu spotkaliśmy się wszyscy razem, wszystkie branże. Nie widzimy egoizmu gatunku czy uprawy. Chcemy wspólnie wypracować coś dla dobra konsumenta. Musimy sprawić, że będziemy krajem, który spożywa dużo owoców i warzyw. Zachęcamy wszystkich do współpracy. Praca, którą już wykonaliśmy jest bardzo istotna dla branży, dlatego zachęcam do przyłączenia się do tej inicjatywy. Ma ona na celu wzrost spożycia owoców i warzyw, w konsekwencji poprawienie jakości i zdrowia naszych obywateli – mówi Tomasz Lipa, Przewodniczący Zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych.

Najbardziej wartościowa wydaje mi się inicjatywa całego tego projektu. Ktoś ma wizję i chce, żeby tą wizję miały również inne organizacje, żeby patrzeć w przyszłość. Nie tylko tą najbliższą, ale również tą bardziej odległą. Mając ten odległy cel w polu widzenia, bardzo dobrze widać którędy tam możemy dotrzeć – mówi Maciej Spychał, Sekretarz Stowarzyszenia Branży Grzybów Uprawnych.

Nasze warzywa i owoce znamy wszyscy najlepiej, musimy tą wiedzę i świadomość propagować i szerzyć wśród samych siebie i również naszych klientów, konsumentów, rodzin. Zapraszam wszystkich do śledzenia projektu połowa sukcesu, bo to jest nasz wspólny sukces – dodaje Maciej Spychał.

Najbardziej wartościowe jest w ogóle podjęcie współpracy w obszarze promocji. W dobie koronawirusa, bardzo istotne jest, żeby przekazać korzyści z jedzenia i picia właśnie owoców, warzyw, soków. To są witaminy, składniki mineralne, antyoksydanty. Organizm nasz nie potrafi ich magazynować, również nie potrafi ich wytworzyć. Sukcesywnie musimy dostarczać w ciągu całego dnia podczas wszystkich posiłków poczynając od śniadania, a kończąc na kolacji. Minimum 50% tego co jemy powinny stanowić warzywa i owoce – mówi dr Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenie Krajowa Unia Produkcji Soków.

Widzimy potencjał w tym, że się razem zebraliśmy i wypracowaliśmy wspólną strategię na najbliższe lata. Konsument, dla którego produkujemy, ma znaleźć w naszych owocach i warzywach to czego potrzebuje codziennie – zdrowie, energię, entuzjazm i radość życia. Chciałbym zaapelować do wszystkich, którzy na sercu mają dobro konsumentów, o to, żeby wspólnie razem realizować założenia strategii, którą wypracowaliśmy – mówi Paweł Myziak, Wiceprezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

Oficjalna prezentacja wypracowanej przez producentów strategii komunikacji oraz identyfikacji wizualnej promocji produktów sektora planowana jest na połowę października.

źródło: materiał prasowy KZGPOiW

Projekt „Połowa Sukcesu – promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię