KUPS lokuje warzywa, owoce i soki

Propagowanie spożycia owoców, warzyw oraz soków poprzez informowanie o zaletach diety opartej na 5 porcjach to główne zadanie nowego projektu realizowanego przez Stowarzyszenie KUPS.

Podstawowa wiedza o zaletach i konieczności stosowania diety bogatej w warzywa i owoce oraz ich przetwory to gwarancja zdrowego trybu życia. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) powinniśmy spożywać codziennie minimum 400 g owoców i warzyw podzielonych na 5 porcji. Jedną w nich może być szklanka soku (200 ml).

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) kontynuuje działania promocyjno-informacyjnych realizowane nieprzerwanie od 2008 roku w zakresie promocji 5 porcji owoców, warzyw oraz soków. Dotychczasowe aktywności podkreślały zalety diety wzbogaconej w owoce i warzywa i ich przetwory, w tym soki  oraz zachęcały do częstego spożywania tych produktów. Jednak zmiana zachowań na właściwe i kształtowanie nowych przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów jest procesem długotrwałym i wymaga ciągłego powtarzania i przypominania.

Program pod roboczym tytułem „5 porcji warzyw, owoców lub soku III” ma charakter prospołeczny i edukacyjny, nie promujący żadnych konkretnych marek handlowych. Realizacja projektu odbywa się w okresie od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku, w ramach działań promocyjnych akcja występować będzie pod tytułem „5 porcji zdrowia”.

Organizatorem przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Projekt finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz sponsorów – firmy członkowskie KUPS (Tymbark, Tetra Pak, SIG Combibloc).

Kampania 5 porcji zdrowia opiera się na dwóch zintegrowanych filarach – lokowaniu produktów i promocji w telewizji śniadaniowej oraz reklamie w środkach komunikacji miejskiej i dzienniku Metro. Działaniem wspierającym jest aktywny udział ekspertów w konferencjach dotyczących tematyki żywieniowej. Wszelkie działania promocyjno-informacyjne mają na celu dalsze kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych zgodnie z zalecaniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która rekomenduje spożycie min. 400 g warzyw i owoców dziennie podzielonych na 5 porcji. Jedną z porcji może być szklanka soku (200 ml). Stowarzyszenie KUPS podążając za modą w mediach, lokuje warzywa, owoce i soki w audycji Dzień Dobry TVN, równocześnie zapewniając merytoryczne wsparcie ekspertów żywieniowych, natomiast wizerunkowe dwójki Ambasadorów kampanii – aktorki Joanny Koroniewskiej i znanego kucharza Andrzeja Polana.

Ambasadorzy kampanii przy każdej swojej wizycie w studiu TVN opowiadać będą, jak zadbać o właściwą dietę odpowiednią dla każdego, ich aktywność wzbogacona będzie propozycjami potraw przygotowywanych w studiu, wywiadami, ciekawostkami oraz reportażami. Równocześnie w studiu znajdzie się więcej owoców, warzyw i soków. Takie wykorzystanie najpopularniejszej telewizji śniadaniowej gwarantuje dotarcie do najistotniejszej dla kampanii grupy, czyli kobiet zajmujących się domem, podejmujących decyzje zakupowe oraz dbających o odżywianie domowników.

Organizatorzy akcji zaplanowali w sumie obecność w 10 programach śniadaniowych do końca czerwca 2014 roku. W dniu 27 września 2013 roku po raz pierwszy w telewizji śniadaniowej Dzień Dobry TVN poruszono temat 5 porcji zdrowia, zachęcając do przygotowania zdrowego pierwszego i drugiego śniadania z owocami i warzywami wzbogaconego szklanką soku. W kolejnych comiesięcznych audycjach będą poruszane różne aspekty zdrowej diety opartej na 5 porcjach warzyw, owoców lub soku. 

Kampanię w telewizji wspierane będą przez emisję reklam w środkach komunikacji miejskiej w 9 największych aglomeracjach w kraju oraz reklamy umieszczane w dzienniku Metro. Organizatorzy akcji  5 porcji zdrowia wychodzą poza dom, aby ludzie poruszający się po mieście, pamiętali, że warto znaleźć czas na jedną z 5 porcji, czy zadbać o nie w czasie zakupów. Wspólna linia kreatywna umożliwi skojarzenie działań w Dzień Dobry TVN oraz reklamy w komunikacji miejskiej.

Źródło: KUPS

Related Posts

None found

Poprzedni artykuł4,5 mld euro z funduszu spójności na rozwój wsi
Następny artykułSejm zajmie się wnioskiem o wotum nieufności wobec ministra rolnictwa

3 KOMENTARZE

  1. Jeśli sponsorami są firmy produkujące opakowania to ciekawe co będzie promowane? Zapewne malutkie opakowania. Na koniec wartość produkcji ogrodniczej w finalnym produkcie będzie całkowicie marginalna. Zobaczymy może jakoś. Czuję, że to fundusz producentów opakowań powinien finansować!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.