Polska eko żywność będzie promowana na zagranicznych rynkach

Agencja Rynku Rolnego podpisała umowę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Przetwórców i
Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia". Umowa ma tytuł „Ekoeuropa - Jakość i Tradycja" i dotyczy realizacji trzyletniej kampanii promującej ekożywność w USA, Japonii i Singapurze.
Budżet nowej kampanii sięga 11,6 mln euro, a działania Stowarzyszenia „Polska Ekologia” są przewidziane na lata 2015 – 2018 i będą skierowane zarówno do odbiorców polskiej ekożywności na amerykańskim, japońskim i singapurskim rynkach, jak i do polskich rolników i przetwórców. Nowe możliwości zbytu pozwolą członkom Stowarzyszenia, i nie tylko im, rozwinąć przede wszystkim przetwórstwo.
 
Rozwój rynku ekologicznej żywności oznacza przyciągnięcie do tego segmentu nowych przetwórców i producentów, a także rolników i hodowców. A to przekłada się na większą podaż, silniejszą konkurencję i niższe ceny w sklepach, a co za tym idzie większą dostępność dla klientów. Istotnym czynnikiem jest tworzenie gęstszej sieci dostawców, co wpływa na obniżenie kosztów transportu żywności, która ma krótszą datę terminu przydatności do spożycia z uwagi na brak w swym składzie chemicznych konserwantów.
 
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” skupia osoby i firmy zajmujące się produkcją żywności z surowców ekologicznych certyfikowanych. Ideą Stowarzyszenia jest reprezentowanie całej branży żywności ekologicznej, przy aktywnej pracy na rzecz rozwoju ekorynku.
 
za: FAMMU/FAPA
pg 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.