Pomoc poszkodowanym

Beneficjenci, którzy otrzymali wsparcie w ramach PROW 2007-2013 lub 2014-2020, a w wyniku strat spowodowanych klęskami żywiołowymi lub innymi zdarzeniami o charakterze siły wyższej, nie są w stanie zrealizować choćby jednego z zobowiązań zawartych w umowie czy decyzji o przyznaniu pomocy powinni o tym poinformować agencję.
Zgłoszenie takiego zdarzenia w odpowiednim terminie, pozwoli ARiMR na całkowite lub częściowe zwolnienie beneficjenta z wykonania zaciągniętych zobowiązań, a w przypadku działań PROW 2007-2013, za zgodą Agencji zmianie może ulec również termin ich wykonania.
Aby dokonać takiego zgłoszenia należy złożyć w Oddziale Regionalnym ARiMR właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji pisemny wniosek zawierający opis sprawy wraz z uzasadnieniem oraz niezbędnymi dokumentami, jeżeli beneficjent jest już w ich posiadaniu. Wniosek można również złożyć w Biurze Powiatowym ARiMR. Takim dokumentem może być protokół z oszacowania powstałych szkód, sporządzony przez komisję powołaną w tym celu przez właściwego wojewodę.
W przypadku np. wsparcia otrzymanego na „Modernizację gospodarstw rolnych” wniosek taki wraz z załącznikami trzeba złożyć w następujących terminach:
Beneficjenci PROW 2007-2013 – 10 dni roboczych od dnia, w którym powstała możliwość złożenia takiego wniosku;
Beneficjenci PROW 2014-2020 – 15 dni roboczych od dnia, w którym powstała możliwość złożenia takiego wniosku.
KRUS
Rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia wichur i nawałnic w 2017 r. mogą ubiegać się w ramach obowiązujących przepisów o udzielenie pomocy w opłacaniu składek w formie odroczenia terminu płatności i rozłożenia ich na dogodne raty, a także w formie umorzenia ich w całości lub w części, składając indywidualny wniosek w Oddziale Regionalnym/Placówce Terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego właściwego/ej terytorialnie dla miejsca położenia gospodarstwa rolnego.
Wnioski będą rozpatrywane w trybie uproszczonym w oparciu o protokoły z oszacowania strat sporządzone przez odpowiednie komisje powołane przez Wojewodę.
Ponadto można ubiegać się o zmianę warunków dotychczas przyznanych ulg w spłacie należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne rolników (np. poprzez zmianę terminu spłaty raty).

za: minrol.gov.pl

Related Posts

None found

Poprzedni artykułRośnie wartość sprzedaży musów owocowych w sklepach małoformatowych
Następny artykułKE staje na drodze gigantycznego przejęcia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.