Czescy sadownicy uprawiający tę odmianę podkreślają jej zalety: odbiorcy owoców zwracają uwagę na ich cechy, dzięki którym mogą produkować wysokiej jakości snaki dla dzieci (jabłka w ósemkach pakowane w kolorowe woreczki), soki o złotej barwie oraz suszone jabłka w postaci chipsów. Ponadto konsumenci widząc złote, lekko ordzawione jabłko przywołują wspomnienia z przeszłości, gdy takie owoce jedli. Sadownicy widzą także duży potencjał dla niej na zagranicznych rynkach, stąd są szkółki m.in. w Czechach produkujące drzewka Opal®.
Pomimo, iż na rynek odmiana ta została wprowadzona w 2005 r., to już jest bardzo dobrze znana na wielu ważnych rynkach eksportowych. Walory jej owoców poznali nie tylko Europejczycy (m.in. konsumenci w Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii), ale też Amerykanie. Bardzo rozwinięty jest także marketing tej odmiany, nie tylko poprzez stronę internetową, ale także szereg gadżetów reklamowych ze znakiem towarowym i marką Opal®. Dziś jabłka są oferowane w sieciach handlowych Globus, Kaufland i od 2016 r. także w Makro (MetroGroup).