1240×400 – Pakiety Plantpress – Sadowniczy
1240×400 – Pakiety Plantpress – Warzywniczy
234x120_yara_ogolna
234×120-prenumerata-mpssad-2020
234×120-prenumerata-warzywa-2020
Strona główna Tagi Kzgpoiw
Tag:

kzgpoiw

Dieta w czasie i po pandemii

Doświadczyliśmy wolnego czasu, wspólnego przygotowywania posiłków i jedzenia w rodzinnym gronie. To jest impuls do poprawy naszej diety. Sięgnęliśmy po stare przepisy i przetwory. Jedliśmy więcej mrożonek. Teraz szansą na utrwalenie tych dobrych nawyków jest lato, pojawianie się świeżych warzyw i początek sezonu na polskie superowoce – oto wnioski z realizowanych przez Kantar dla KZGPOiW „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców”.

Nowalijki – na czasie

Mimo całorocznej dostępności warzyw i owoców, nowalijki wciąż funkcjonują, jako coś innego, wyjątkowego, na co się czeka. Nowalijki wywołują mnóstwo pozytywnych skojarzeń. Kojarzą się z dzieciństwem, wiosną, świeżością. Ważne, żeby były polskie i najlepiej uprawiane w gruncie. Urozmaicają nasze posiłki i zaspokajają tęsknotę za czymś świeżym. Stanową pokusę, której wiosną warto się oprzeć – to ocena ekspertów „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców”.

Konsumpcja warzyw i owoców w maju

Dietetycy zalecają, aby warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę, tego co jemy. Jedynie 22% Polaków spełniło ten warunek w maju, ale to aż o 4% więcej niż w kwietniu. Równolegle, w maju mniej Polaków niż w kwietniu (12% wobec 17%) odżywiało się bardzo źle, czyli warzyw i owoców jedli mało lub wcale. Im bliżej lata tym nasza dieta poprawia się.

Udany początek sezonu polskich superowoców

Plantatorzy i przetwórcy owoców jagodowych rozwijają współprace. Po akcji prezentującej walory przetworów, przyszedł czas na świeże owoce. Jest duży popyt na pierwsze truskawki, a w mediach ukazało się już ponad 1000 publikacji na temat walorów tego ulubionego owocu Polaków. Plantatorzy angażują się w plany promocji jagody kamczackiej, maliny, agrestu, borówki, porzeczki, jeżyny, aronii i mini-kiwi. Wszyscy zapraszają na zbiory i na pierwsze degustacje.

Zaproszenie na “Szkolenie przetwórców”

W ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!” odbędzie się szkolenie dla przetwórców owoców jagodowych. Celem szkolenia jest poprawa kompetencji związanych z prezentacją swojej marki. Uczestnicy dowiedzą się jak sprawić by ktoś chciał kupić nasze produkty? Jak zostać zapamiętanym? A przede wszystkim o czym opowiadać, a o czym nie mówić. Szkolenie nazywa się „Opowiedz nam swoją historię”. Odbędzie się w formie trzech tematycznych warsztatów – dwa w maju, trzeci w sierpniu. Poprowadzi je Paweł Tkaczyk.

Najlepsza praca na świecie

Zbiory owoców nie należą do łatwych, ale jak zapewniają plantatorzy, w tym roku pracownikom powinny bardzo się opłacać. Maj to czas zbiorów truskawek w tunelach, a czerwiec truskawek polowych i owoców jagody kamczackiej. To czy plantatorzy pozyskają pracowników będzie miało wpływ na ceny owoców w bieżącym sezonie i na kondycję branży przez najbliższe lata. Co warto zrobić by wzmocnić wizerunek plantatorów jako pracodawców?

Polacy najbardziej lubią truskawki i pomidory

Ulubionymi owocami Polaków są truskawki (32%), a warzywami pomidory (34%). Truskawka jest również najbardziej wyczekiwanym produktem sezonowym (65%). Rozpoczynający się sezon jest dobrą okazją do zwiększenia ilości warzyw i owoców w naszej diecie. Dieta bogata w warzywa i owoce jest podstawą naszego zdrowia i odporności.

Aronia – najsmaczniejsze lekarstwo na świecie

Aronia to superowoc, którego popularność rośnie. Soki aroniowe lub przetwory z aronii w sezonie 2019 przynajmniej raz w tygodniu konsumowało 12% Polaków, a tylko w marcu br. aż 11%. Pandemia ustawiła kolejkę po aronię. Koncentrat sprzedajemy na świadome jej walorów rynki Azji - do Korei, Japonii i Chin.

Badania konsumpcji warzyw i owoców

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” to projekt kompleksowych badań konsumpcji. Został zainicjowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w odpowiedzi na wyzwania związane z promocją roli warzyw i owoców w diecie. Badania będą realizowane w roku 2020 przez firmę Kantar Polska we współpracy z agencją Inspire smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Opłata cukrowa: uderzenie w polskich przedsiębiorców, sadowników i konsumentów

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków i 8 wiodących organizacji rolniczych w Polsce skierowało do Ministerstwa Zdrowia i Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, pismo, w którym sprzeciwia się nowej opłacie, w postaci podatku cukrowego od napojów. Zdaniem branży nowa danina jest szkodliwa dla sadowników, producentów oraz samych konsumentów.