Rośnie liczba producentów, którzy zapraszają na plantacje jagody kamczackiej

Zachęceni ubiegłorocznym sukcesem plantatorzy przygotowujemy wyjątkową prezentację kamczatki w sezonie 2021. Zapraszają na swoje plantacje i szykują autoprezentacje walorów jagody pod nazwą #HaskapChallenge.

Dwukrotnie zobaczymy też jagodę kamczacką w Warszawie. 1 lipca z okazji Międzynarodowego Dnia Owoców oraz 3 lipca, w sobotę, w ramach projektu Owocowe Lato. To będzie największa prezentacja jagody kamczackiej na świecie. Od sadzonek, poprzez świeże owoce i możliwość zakupu pełnej gamy przetworów, po degustacje przygotowane przez znakomitych Szefów Kuchni. Wszystko w praskim Centrum Koneser, w którym superowoce będą gościły regularnie przez całe wakacje.

W ramach projektu „Czas na polskie superowoce!” plantatorzy zapraszają do wspólnej promocji. Razem pokażą jak wygląda i jak smakuje kamczatka. Pierwszą atrakcją będzie możliwość samodzielnego zbioru owoców i zakupu przetworów. Oto plan, który zweryfikuje jeszcze pogoda:

  • 26-27 czerwca 2021 zaproszenie na plantacje w całej Polsce. Sobota i niedziela, formuła taka jak w ubiegłym roku.
  •  1 LIPCA z okazji Dnia Owoców zaproszenie na kamczacki koktajl. Placu Konesera w Warszawie, w godz. 10:00-11:00.
  • 3 lipca zaproszenie na wielki pokaz jagody kamczackiej „od pola do talerza” – będą sadzonki, świeżo zebrane owoce, szeroka gama przetworów oraz dania i desery przygotowane przez Szefów Kuchni (10:00-16:00). Plac Konesera, W-wa.
  • Jagodowe przetwory z tegorocznych zbiorów zobaczymy na Placu Konesera także 17, 31 lipca i 21 sierpnia. Wszystko dzięki współpracy z Centrum Praskie Koneser oraz Kantar Public.

Wśród pierwszych, którzy zapraszają są plantacje: Jagodowe smaki z Wszachowa, Jagodowe Pole z Modliborzyc, obie w Świętokrzyskim; U Pani Babci z Piłatki koło Janowa Lubelskiego w Podkarpackim; Plantacja jagody kamczackiej w Opolu Lubelskim; Jagodowe Marzenie w Chrzanowie w Pomorskim; Gospodarstwo Haskap, Mokra Prawa w Łódzkim, Zdrowe Jagody w Nowej Wsi, Plantin w Muniakowicach, w Małopolsce oraz
Plantacje braci Miedzińskich koło Rzgowa w Wielkopolsce.

Kolejną grupę stanowią producenci, którzy będą promowali walory jagody na fanpage’u kampanii Czas na polskie superowoce! Akcja zainicjowana w ubiegłym roku określana jest jako #HaskapChallenge. Tu pierwsi swój udział zadeklarowali: Ewelina Pielaszkiewicz i Jagodowe Pole; Mariusz Pelc i „U Pani Babci”; Michał Lewandowski i plantacja w Opolu Lubelskim; Paulina Romańska i Gospodarstwo Romańscy, producenci sadzonej z Mazowsza; Małgorzata Jaszyk i Nutracevit; Radosław Warulik i Gospodarstwo Haskap oraz Piotr Poseł i Zdrowe Jagody.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja III”.

źródło: KZGPOiW

 

Poprzedni artykułSAN TOP innowacyjny produkt do mulczowania
Następny artykułRusza pomoc dla rolników poszkodowanych przez niekorzystne zjawiska atmosferyczne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.