Strona główna Tagi Nasiona
Tag:

nasiona

Zakupy środków ochrony roślin oraz nawozów w czasie stanu zagrożenia epidemiologicznego

Sekcja Ogrodnicza firmy PROCAM POLSKA biorąc pod uwagę obecną sytuację zagrożenia koronawirusem oraz w trosce o naszych klientów, a także pracowników postanowiła wprowadzić procedury zamawiania środków ochrony roślin, nawozów, nasion rolniczych i biostymulatorów z maksymalnym ograniczeniem kontaktu fizycznego z innymi osobami, oraz z wyeliminowaniem przebywania w pomieszczeniach zamkniętych.

Powstanie marka Polskie Nasiona

W dniach 7-8 grudnia w Regietowie odbyło się spotkanie kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i zarządów spółek hodowli roślin KOWR, kierownictwa Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – PIB i Spółek Grupy IHAR oraz Instytutu Ogrodnictwa, dotyczące wspólnej promocji polskich nasion roślin rolniczych i ogrodniczych w kraju i zagranicą.

O sile małych nasion i nie tylko

Doradzanie producentom warzyw przy zakupie nasion wymaga od dystrybutorów firm hodowlano-nasiennych dużej wiedzy nie tylko o odmianach, ale również o samym materiale siewnym. Dobrą okazją do zdobycia nowych informacji w tym zakresie była konferencja firmy Bayer zorganizowana 13 i 14 września w Jachrance (woj. mazowieckie) dla dystrybutorów nasion marki Nunhems.

Pomidory bez zapylania i bez nasion

Japońscy naukowcy uzyskali pomidory bez nasion. Ich kwiaty nie wymagają zapylenia - podaje freshplaza.
 

Turecka sztuka hodowli

24 maja w siedzibie tureckiej, wiodącej na tamtejszym rynku, firmy hodowlano-nasiennej Yüksel Seeds w Antalyi producenci warzyw oraz osoby związane z branżą ogrodniczą miały możliwość zobaczenia doświadczeń w produkcji nowych odmian koncernu.

Większe samozaopatrzenie Rosjan

Rosyjscy handlowcy zaopatrujący rynek kraju w nasiona robią pierwsze bilanse sezonu wiosennego. Zgodnie oceniają, że bardzo zwiększyła się sprzedaż nasion warzyw i – przede wszystkim - sadzeniaków ziemniaka. O wiele mniej, ale też wyraźnie wzrosły zakupy nasion roślin ozdobnych.

Holendersko-japońska współpraca

Holenderska firma hodowlano-nasienna Enza Zaden i japońska Takii Seed pod koniec ubiegłego roku rozpoczęły współpracę na polskim rynku. Jej efektem jest poszerzenie palety odmian oferowanych przez firmę Enza Zaden o produkty marki Takii Seed.

Rosyjskiemu rolnictwu brakuje nasion i pestycydów

Ministerstwo rolnictwa Federacji Rosyjskiej przyznało, że według jego danych rolnictwo tego kraju jest prawie w pełni uzależnione od importowanych nasion, sadzeniaków oraz środków ochrony roślin. Minister A. Tkaczew zapewnia, że resort dołoży wszelkich starań by tę sytuację poprawić.

W małopolskim zagłębiu warzywniczym

Producenci wczesnych warzyw w Igołomi rozpoczęli swój sezon. By zbiór tych warzyw odbył się jak najwcześniej, producenci już jesienią zakładają tunele. A czy decyzja o zaopatrzeniu się w nasiona została podjęta również tak wcześnie? O to zapytałam kilku dystrybutorów nasion z podkrakowskiego zagłębia warzywniczego.

Nasiona warzyw firmy Nunhems pod marką Bayer CropScience

Począwszy od kwietnia 2014 roku firma Nunhems zmienia swoją identyfikację wizualną – będzie sprzedawać swoje nasiona warzyw pod marką Bayer CropScience. Jednostka organizacyjna, prowadząca tą działalność, przyjmie nazwę Bayer CropScience Vegetable Seeds, a zakres jej odpowiedzialności obejmie wszystkie działania związane z nasionami warzyw na całym świecie, od badań po obsługę posprzedażową.

Ostatnie artykuły

Niepokojące wyniki ankiety AIPH

Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów-Ogrodników (International Association of Horticultural Producers – AIPH) i magazyn FloraCulture International przeprowadziły wspólnie ankietę wśród członków AIPH i innych stowarzyszeń branżowych, dotyczącą wpływu koronowirusa na sytuację na rynku roślin ozdobnych. Jej wyniki nie napawają optymizmem.

Możliwości eksportowe

Koronawirus zmienia światową gospodarkę. Polskie placówki dyplomatyczne informują o zainteresowaniu innych krajów dostawami produktów rolno-spożywczych.

Handel roślinami ozdobnymi w czasach pandemii

Drugi tydzień kwarantanny związanej z działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianiu się koronowirusa to jednocześnie drugi tydzień zastoju w sprzedaży roślin ozdobnych. Jak wygląda sytuacja w poszczególnych kanałach sprzedaży? W poniższym materiale sygnalizuję tylko pewne problemy branży, które powtarzały się w wypowiedziach moich rozmówców.