Kontakt z maszyną – w dwie strony

Nowoczesne technologie otaczają nas i stały się integralnym elementem naszego życia. Rozwój sprawił, że urządzenia zaczęły się z nami komunikować i potrafią przekazywać informację między sobą. Określenie „connectivity” stało się także nieodzownym elementem w dziedzinie pielęgnacji zieleni.
Technologia pozwala nam dziś na tworzenie maszyn, które komunikują się z nami usprawniając naszą pracę. Husqvarna zaprezentowała prototyp inteligentnej baterii litowej ze zintegrowanym modułem Bluetooth („connected battery”).  Ta bateria pozwala użytkownikowi maszyn Husqvarna zbierać w czasie rzeczywistym informacje o ich działaniu. Dodatkowo baterię można połączyć ze smartfonem lub smartwatchem w celu przesyłania informacji operatorowi danego sprzętu lub pozostałym członkom zespołu – innym operatorom, managerom, technikom czy dilerom. Dzięki temu firmy zajmujące się architekturą krajobrazu mogą zmaksymalizować produktywność swoich narzędzi i pracowników. Koniec z przestojami i nieoczekiwanymi przeglądami parku maszyn.

Urządzenie same poinformuje managera lub technika o konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw i konserwacji. Operator zyska możliwość doskonalenia swoich umiejętności dzięki informacjom zwrotnym pobieranym z urządzenia. Inteligentne rozwiązania zwiększają także bezpieczeństwo zarówno przed kradzieżą, jak i przed skorzystaniem z maszyny przez niepowołane osoby. Dodatkowo od teraz członkowie zespołów będą mogli się lepiej ze sobą komunikować, a osoba zarządzająca lepiej zaplanować dzień pracy. 

 
Husqvarna jest pierwszą firmą, która wprowadziła rozwiązania z zakresu connectivity do mechanicznego sprzętu ogrodniczego. W 2014 r. zaprezentowano Husqvarna Fleet Services (HFS) – platformę usług internetowych, która zapewnia wsparcie osobom zawodowo zajmującym się architekturą krajobrazu, dostarczając im danych z inteligentnych czujników zamontowanych w urządzeniu. Teraz celem firmy jest zintegrowanie nowej baterii z platformą HFS zaraz po jej rynkowej premierze. 
 
Husqvarna udostępniła HFS również na smartfony. Jedną z możliwości oferowanych przez aplikację jest udostępnianie kierownikom zespołów i operatorom map z informacjami na temat miejsc nowych przydzielonych zadań, a nawet zapisywanie i zgłaszanie potencjalnych źródeł nowych zleceń, które operatorzy mogą odkryć w trakcie pracy. 
za: materiały Husqvarna
pg
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.