Plantatorzy borówki rozpoczęli sezon 2021

1 LIPCA - Dzień Polskiej Borówki to święto wszystkich miłośników owoców i aktywnego stylu życia. Od pierwszych obchodów Dnia Polskiej Borówki minęło 5 lat. Święto zasłużyło się w promocji nie tylko tego gatunku.

Borówka jak magnes przyciągnęła do siebie wiele innych środowisk producentów. Jest wizerunkowym motorem promocji polskich superowoców. Udanego sezonu 2021 życzyli m.in. Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, Ireneusz Komorowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej (SPBA) oraz Anna i Andrzej Derlukiewicz, rodzice 8 miesięcznej Hani, która otrzymała przywilej otwarcia sezonu.

Uroczystości odbyły się na warszawskim Placu Konesera. Degustacja w wykonaniu najmłodszego plantatora oficjalnie otwarła sezon zbiorów borówki w Polsce. W asyście ludzi zawodowo związanych z produkcją i promocją borówki wysokiej, plantatorów i jej przetwórców, dokonała tego Hanna Derlukiewicz z Łomaz, w województwie Lubelskim.

Znakomicie zorganizowana impreza jubileuszowa. Cieszymy się, że mogliśmy tu wspólnie z innymi plantatorami świętować Dzień Polskiej Borówki. Zawsze staraliśmy się jako plantatorzy borówki kibicować innym gatunkom, no i cieszę się, że inne gatunki nam się odwdzięczają. Jesteśmy razem – mówił Ireneusz Komorowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Święto było okazją do pokazania współpracy całego sektora. Zaprezentowano wyniki badań konsumpcji wielu gatunków oraz ideę organizacji odbywających się od 1,5 roku regularnych spotkań branży z ludźmi mediów.

Ostatni rok przyniósł spektakularny wzrost świadomości żywieniowej Polaków. Z 42% do 58% wzrósł odsetek konsumentów, którzy są świadomi korelacji jakości tego co spożywamy i odporności. Owoce znalazły się na I miejscu listy produktów, których Polacy chcą jeść więcej (38%).

Zaprezentowano Jagodowy Raport na temat konsumpcji polskich superowoców. Podsumowano w nim 1,5 roczne wyniki badań deklaracji konsumpcji owoców jagodowych. Omówił go Maciej Dolata z INSPIRE smarter branding oraz Kuba Antoszewski z Kantar Polska.

Koktajle z najświeższych owoców sezonowych serwował Frankie’s. Obchody uatrakcyjniły występy zespołu jazzowego Dizzy Boyz Brass Band.

Przygotowaliśmy bardzo borówkowe lato

Sezon dokładnie utrafił w 1 lipca. Dzisiaj zbieramy pierwsze owoce, nie spod okryć, tylko z otwartych plantacji. Możemy delektować się ich smakiem. Duże otwarcie już w sobotę. Na Plac Konesera trafi masa owoców. Będzie można posłuchać ciekawych historii o owocach, zakupić piękne krzewy borówki i spróbować owoców w daniach i deserach przygotowanych przez tutejszych restauratorów. Przygotowaliśmy bardzo borówkowe lato. Od 1 lipca, przez cały ten miesiąc, przez sierpień, i przez wrzesień. Zapraszamy na borówki! – podsumowywał Ireneusz Komorowski, prezes zarządu SPBA.

Owocowe lato w Koneserze

Producenci zaprosili na sezon owocowy, który już w sobotę 3 lipca otwierają na Placu Konesera w Warszawie. W cztery wakacyjne soboty – 3 lipca, 17 lipca, 31 lipca, 21 sierpnia 2021 roku – umożliwią zakupy prosto od szkółkarzy, plantatorów i przetwórców. W roli głównej polskie superowoce – jagoda kamczacka, borówka, agrest, truskawki, maliny, czarna oraz czerwona porzeczka, jeżyny i aronia. Wszystko „od pola na talerz”, w jednym miejscu, dzięki współpracy plantatorów i Szefów Kuchni! Więcej informacji na temat owocowego lata w Koneserze na stornie PolskieSuperowoce.pl

Źródło: KZGPOiW

Related Posts

None found

Poprzedni artykułWpływ łąk kwietnych na stres u mieszkańców miast
Następny artykułJeżówki – warunki uprawy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.