Rozpoczęcie sezonu. 1 lipca – Dzień Polskiej Borówki

Dominika Kozarzewska – prezes grupy producentów owoców Polskie Jagody
Otwarcie sezonu borówki oraz jubileusz 100-lecia uprawy tego gatunku na świecie były powodem zorganizowania konferencji prasowej 1 lipca w Warszawie.
Polscy plantatorzy borówki wysokiej rozpoczęli zintegrowane działania na rzecz promocji tego owocu  wśród konsumentów oraz handlowców i dystrybutorów. Wyznaczony dzień 1 lipca to symboliczny początek sezonu na borówkę.

W trakcie konferencji ideę tego dnia zaprezentowała Dominika Kozarzewska – prezes grupy producentów owoców Polskie Jagody. Mówiła m.in. o tym że, dzięki takim działaniom można przekuć wadę, jaką jest sezonowość borówek, w zaletę. Trzeba wytłumaczyć konsumentom, że na sezon borówek trzeba i warto poczekać.

100 lat temu borówka została przeniesiona z lasu na pola uprawne i w ciągu wieku owoce te zrobiły światową karierę. Trafiły do rankingu najzdrowszych owoców. Akcja promocyjna „1 lipca – Dzień Polskiej Borówki” integruje plantatorów i odbywa się przez różne media, m.in. społecznościowe. Rozpoczęła się odliczaniem 100 dni do 1 lipca, co odbywało się m.in. za pośrednictwem liczników umieszczanych na stronach internetowych producentów borówki oraz zaprzyjaźnionych organizacji. Kampania ma m.in. wytłumaczyć, że plantatorzy przez 9 miesięcy prowadzą wiele działań w swoich gospodarstwach, aby na 1 lipca konsumenci mogli się cieszyć owocami borówki najwyższej jakości.  

 
W trakcie konferencji wystąpił także Mirosław Maliszewski, prezes ZSRP oraz Ireneusz Komorowski, prezes stowarzyszenia plantatorów borówki amerykańskiej, którzy przybliżyli kampanię „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” oraz produkcję owoców jagodowych w Polsce.
 
Jak deklarują organizatorzy, projekt ma na celu także wydłużenie sezonu, wprowadzenia partnerstwa w relacjach z handlem detalicznym, pogłębienie integracji branży, wzmocnienie wizerunku branży, agro-edukację (pokazanie całorocznej pracy na plantacji), promowanie walorów zdrowotnych owoców.

Tekst i fot. R. Szeleźniak

Related Posts

None found

Poprzedni artykułConcordia w programie Kometa
Następny artykułMiędzynarodowo o ubezpieczeniach upraw

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.