Borówka coraz popularniejszym smakiem rzemieślniczych lodów

Organizowany od trzech lat Konkurs na „Najlepsze Lody Borówkowe” pokazuje popularność borówki. Rosną wolumeny, ilość lodziarni, ilość oryginalnych receptur. Te najlepsze powstają na Opolszczyźnie, z ręki lodziarskiego Mistrza Polski Tomasza Szypuły. Lodowi rzemieślnicy polecają współpracę z plantatorami. Korzystają z wiedzy o odmianach, dzięki czemu tworzą znakomite lody i prawdziwy boom na lodowe rzemiosło. Coraz więcej ludzi je lody dla czystej przyjemności i robi to przez cały rok.

Przerabiamy coraz więcej borówki. Używamy jej nie tylko do sorbetu borówkowego. Mamy delikatny jogurt z konfiturą borówkową oraz lody – ciasteczko maślane z kruszonką i konfiturą z borówek. Popularne są lody śmietankowe z borówką. Borówka też świetne łączy się z innym owocami jagodowymi – mówi Tomasz Szypuła, lodziarski mistrz Polski 2017, reprezentant kraju na Gelato World Cup 2018 i trzykrotny zwycięzca Konkursu na „Najlepsze Lody Borówkowe”, w latach 2018-2020.

W tegorocznym konkursie rywalizowało 16 lodziarni. Głosujący oddali w sumie 7115 głosów. Po raz trzeci zwyciężyły lody z Baborowa koło Raciborza.

Kolejne miejsca zajęły warszawskie Pallone Lody i Cukiernia Kalinka Paweł Buras ze Zgórska w powiecie Kieleckim.

Wśród finalistów znalazły się: Lodziarnia Kolorowa w Siedlcach, Good Lood w Krakowie, Bosko Legionowo – Lody Produkcji Własnej, Lody ŻuŻu w Rypinie, Bar Saigon w Żelechowie, Lodziarnia Cypisek w Tychach, Love Krove Lody Naturalne w Jelenie Górze, Lodziarnia Odlot w Warszawie oraz Szmaragdowa Café w Gdyni.

O zwycięstwo co raz trudniej. Goniła nas w tym roku Warszawa, ale daliśmy radę. Konkurs nie jest dla nas celem. Jest raczej miłym efektem codziennej pracy nad komunikacją z naszymi klientami – mówi Mistrz Tomasz Szypuła.

Lodziarnia rośnie dzięki sukcesom

Każde tego typu wydarzenie, konkurs i to co się wokół niego dzieje, to jest dobry marketing dla lodziarni, kawiarni czy restauracji. A rywalizacja jeszcze dodaje tych emocji. To było widać kiedy, w którymś momencie, spadliśmy na drugie miejsce. Mobilizowaliśmy naszych Lodożerców. Zaskoczyło i już nie puściło. Głosów nam cały czas przybywało. Głosowali mieszkańcy regionu i Czesi, którzy też są naszymi klientami. Angażowali się też zewnętrzni odbiorcy naszych lodów – z zadowoleniem przyznaje Szypuła.

Jakość lodów trzeba tłumaczyć

Taką społeczność się buduje. Trzeba komunikować, że to co robimy jest dobre, że to jest najlepszy surowiec, że jest lokalny, a jeśli nie to najlepszy jaki tylko może być. Cały czas pokazujemy czym wyróżniają się lody najlepsze, które robi się samemu z produktów tak podstawowych jak mleko, śmietana, owoce. Owoce muszą być odpowiednio dojrzałe. Te najświeższe mają w sobie mnóstwo smaku, który nie potrzebuje polepszaczy. Takiej jakości można być zawsze pewnym. Stąd rosnąca liczka klientów dobrych lodziarni i stąd popularność samego Konkursu – dodaje Szypuła.

Borówka jest coraz popularniejsza

Polecam współpracę z lokalnymi plantatorami czy sadownikami. To są zwykle krótkie sezonowe akcje, ale to pozwala oferować jakość i robić coś innego. Dzieląc się informacjami możemy wykorzystać to co mamy. A mamy do wykorzystania wielkie bogactwo owocowych smaków. A ludzie chcą jeść lody dla czystej przyjemności ich smakowania
– mówi Mistrz Tomasz Szypuła.

Lody rzemieślnicze to indywidualność. Obok pasji, warunkiem koniecznym są znakomite półprodukty. Jeśli są lokalne, wtedy ludzie mogą smakować coś, czego nie ma gdzie indziej. Potwierdzają to inni uczestnicy Konkursu.

Lodowa manufaktura jest całym naszym światem, a rzemiosło życiem. Wkładamy całe serce w produkcję lodów od podstaw. Zadowolenie Klientów sprawia, że możemy zapraszać codziennie. Na ulubione smaki, na nowinki i na rutynę – mówią twórcy Balduno Manufaktura we Wrocławiu.

Przypomnijmy, że na kilogram dobrych lodów potrzeba pół kilograma owoców. Nasi lodowi rzemieślnicy wiedzą od czego zależy smak dlatego poszukują produktów wysokiej jakości od lokalnych dostawców. Budują tym nasza cukierniczą tożsamość i mocno wspierają lokalną gospodarkę.

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”

Related Posts

None found

Poprzedni artykułNa dofinansowanie KGW zostało ponad 11 mln zł
Następny artykułZasiłek opiekuńczy dla ubezpieczonego w KRUS ponownie od 1 września 2020 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.