Sporna reklama: spotkanie Unilever i Zrzeszenia Producentów Papryki RP

0
309
Przedstawiciele Unilever Polska oraz Zrzeszenia Producentów Papryki RP spotkali się 26 kwietnia w Urzędzie Gminy w Potworowie, by przedyskutować tematy ujęte w liście otwartym wystosowanym przez Zarząd Zrzeszenia  do Unilever w sprawie spornego przekazu w reklamie.

Publikujemy relację przysłaną nam przez obie strony:
 
“Spotkanie rozpoczął wójt gminy w Potworowie – Marek Klimek od przedstawienia potencjału produkcyjnego subregionu paprykowego, którego centrum jest w gmina Potworów na Mazowszu.   

W trakcie spotkania Unilever ponownie wyraził pogląd, iż kwestionowany przekaz reklamowy nie miał w żadnej mierze na celu dyskredytowania polskich producentów papryki oraz jakości ich produkcji, ponieważ nie odnosi się w żadnym momencie do produkcji papryki w Polsce. Natomiast przedstawiciele Zrzeszenia Producentów Papryki RP podtrzymali swoje stanowisko, że użyte w spocie sformułowanie może sugerować, że papryka produkowana w Hiszpanii jest lepsza od Polskiej, z czym nie  mogą się zgodzić polscy producenci.

Przedstawiciele Zrzeszenia podkreślili, że prezentowana reklama nie powinna zawierać tak daleko idących sugestii.

Strony jednomyślnie stwierdziły, że niezwykle ważne jest budowanie świadomości konsumenckiej o lokalnych – polskich produktach rolnych, w tym o produkcji papryki w Polsce. W ramach prowadzonych rozmów przedstawiciele Unilever przedstawili ZPPRP możliwość wsparcia Zrzeszenia w podnoszeniu świadomości konsumentów o produkcji papryki w Polsce i jej walorach. Szczegóły nakreślonych w ten sposób działań zostaną wypracowane w powołanym wkrótce zespole roboczym, w skład którego będą wchodzić przedstawiciele ZPPRP oraz Unilever. Zadaniem zespołu roboczego będzie wyznaczenie możliwych kierunków działań i wypracowanie  zasad współpracy pomiędzy Zrzeszeniem Producentów Papryki RP i Unilever.

W misję Unilever wpisana jest współpraca z krajowymi producentami oraz wspieranie lokalnych rynków w krajach, w których firma prowadzi działalność. W Polsce znajdują się cztery fabryki Unilever (Bydgoszcz, Poznań, Banino, Katowice), Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim oraz Centrum Usług Finansowo – Logistycznych w Katowicach. Firma zatrudnia 4 000 pracowników, a 14 000 osób pracuje w firmach współpracujących z Unilever.

Zrzeszenie Producentów Papryki RP jest organizacją działajacą na terenie całej Polski powołaną przez polskich producentów papryki i warzyw pod osłonami w roku 2014 w celu wspierania  producentów  rolnych papryki z subregionu radomskiego. Zrzeszenie swoją działalność rozpoczęło w najbardziej dynamicznym rejonie Mazowsza znanym z produkcji papryki, bakłażana, cukinii, fasoli szparagowej. W chwili obecnej  członkami Zrzeszenia  są  producenci warzyw z różnych  rejonów z Polski, chociaż ciągle większość stanowią producenci papryki z powiatów Przysucha, Radom, Białobrzegi.  Zrzeszenie czynnie  bierze udział w wydarzeniach i dyskusji dotyczącej polskiego rolnictwa.

Członkowie zrzeszenia uczestniczą w posiedzeniach sejmowej Komisji Rolnictwa i biorą czynny  udział  w dyskusji, której moderatorem jest Ministerstwo Rolnictwa dotyczącej obecnej sytuacji w rolnictwie oraz możliwych rozwiązaniach nie omijających tej branży problemów. Ponadto Zrzeszenie stara się promować polskich producentów papryki i innych warzyw na targach żywności, imprezach zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Michał Krygier, Foods Director Unilever Polska
Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP”                                                           

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię