Branża chce zachować albo i zwiększać produkcję oraz dochody borykając się z rosnącą samowystarczalnością państw unijnych z jednej strony i rosyjskim embargiem z drugiej. Agencja Centro Servizi Ortofrutticoli przygotowała wspomagany prze fundusze UE trzyletni program promocji włoskich produktów ogrodniczych na rynkach Azji i Ameryki Północnej.
Włochy są dużym eksporterem owoców i warzyw i odczuwają kurczenie się swoich tradycyjnych rynków zbytu w państwach Unii, a dodatku utraciły w ostatnich sezonach poważnych importerów w Afryce Północnej oraz Rosję. Wysiłki marketingowe kierują więc na państwa Bliskiego Wschodu, Azji i Ameryki północnej. Nowa inicjatywa Włochów otrzymała nazwę „Świeżość Europy” i budżet w wysokości 5,2 mln euro. Program zadebiutuje podczas wrześniowych targów Asia Fruit Logistica w Hong Kongu i potrwa trzy lata.
Za: fruitnet.com
pg