Żywność ekologiczna w szkołach w Tarnogrodzie

Rolnicy ekologiczni odwiedzają kolejne województwa, by propagować rolnictwo ekologiczne, informować o nim, dzielić się wyprodukowaną żywnością, zbierać opinie konsumentów, ale i edukować najmłodsze pokolenia.

Ukraińska plantacja derenia

W największym nie tylko na Ukrainie, ale i świecie sadzie dereniowym rozpoczęły się zbiory owoców.

Liderzy rosyjskiego rolnictwa

Forbes opublikował listę dwudziestu największych właścicieli rosyjskiej ziemi rolniczej, wśród których wiele zajmuje się również uprawami ogrodniczymi. Nie one jednak są podstawowymi uprawami na setkach tysięcy hektarów.

Spadają ceny rosyjskich pomidorów

Producenci pomidorów w Rosji ponownie zmuszeni są obniżać ceny. Według analityków EastFruit trend spadkowy cen w tym segmencie utrzymuje się przez ostatnie trzy tygodnie.

Udany sezon jagodowy na Ukrainie

Ukraiński handel hurtowy i detaliczny nadal oferuje konsumentom bogaty asortyment owoców jagodowych, bardzo często w dobrej jakości i atrakcyjnej cenie.

Sierpniowe ceny ziemniaków

Wraz z Gruzją stoimy w miejscu z cenami ziemniaków – tyle, że to różne miejsca: nasze są o 9 centów amerykańskich droższe. Jeszcze droższe od naszych ziemniaków są te z Ukrainy.

W najnowszym „Haśle Ogrodniczym” – 4/2019

Tematem numeru są zagrożenia, rozumiane w bardzo szerokim kontekście. Susza nierozerwalnie związana jest ze zmianami, jakie zachodzą w klimacie Ziemi, i nie jest jedyną „składową” tych zmian.

Rosja: bez świadectwa – do 5 kilogramów

Przez rosyjską granicę państwową można obecnie wwieźć najwyżej 5 kilogramów owoców lub warzyw. Rosja zharmonizowała swoje prawo z obowiązującym w Unii Euroazjatyckiej.

Susza rolnicza odpuszcza

Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - PIB w Puławach w dziesiątym w tym sezonie wegetacyjnym raporcie dotyczącym monitoringu suszy obejmującym okres od 21 czerwca do 20 sierpnia, stwierdził wystąpienie suszy rolniczej na obszarze Polski.

„Produkt polski” – znakowanie żywności

We wrześniu ruszy kontynuacja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej pod hasłem „Produkt polski”. Jej oficjalny początek będzie miał miejsce 11 września br., podczas konferencji prasowej Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Założeniem kampanii jest budowanie patriotyzmu konsumenckiego oraz zwiększenie rozpoznawalności oznaczenia „Produkt polski” zarówno wśród producentów, jak i konsumentów.