Grupa francuskich szkółkarzy (17 szkółek), sadowników, hodowców oraz dystrybutorów owoców stworzyła w ubiegłym roku firmę Pomalia, która ma się zająć marketingiem owoców dwóch nowych odmian jabłoni otrzymanych w Narodowym Instytucie Rolnictwa, czyli INRA (L'institut National de la Recherche Agronomique). Obydwie odmiany — 'Ariane' i 'Doriane' – są odporne na parcha jabłoni i będą wspólnie oferowane na rynku pod marką Les Naturianes. 'Ariane', która zajmuje obecnie we Francji 96% nasadzeń tych dwóch odmian (125 000 drzew pod koniec ubiegłego roku), jest mieszańcem odmian 'Florina', 'Prima' oraz 'Semis Golden'. Jej owoce (fot.) są słodko-kwaśne i twarde (7–8 N), mają czerwoną skórkę z żółtymi rozmytymi plamami (owoce 'Doriane' są żółte z czerwonym rumieńcem). Pierwsze partie jabłek Les Naturianes trafiły do brytyjskich sklepów (830 ton) pod koniec ubiegłego roku — wszystkie w żółto-czerwonych opakowaniach kartonowych. Towarzyszyła im kampania promocyjna — nabywcy mogli otrzymać koszulki z logo marki lub wygrać czerwono-żółte telefony komórkowe.
Zamierzeniem grupy Pomalia jest zwiększenie liczby drzew 'Ariane' i 'Doriane' w sadach do 220 000 pod koniec tego roku i dostarczanie od 2007 roku 8000–9000 ton owoców rocznie, głównie na rynek brytyjski i niemiecki.
Owoce odmiany 'Ariane'
Grupa francuskich szkółkarzy (17 szkółek), sadowników, hodowców oraz dystrybutorów owoców stworzyła w ubiegłym roku firmę Pomalia, która ma się zająć marketingiem owoców dwóch nowych odmian jabłoni otrzymanych w Narodowym Instytucie Rolnictwa, czyli INRA (L’institut National de la Recherche Agronomique). Obydwie odmiany — ’Ariane’ i ’Doriane’ – są odporne na parcha jabłoni i będą wspólnie oferowane na rynku pod marką Les Naturianes. 'Ariane’, która zajmuje obecnie we Francji 96% nasadzeń tych dwóch odmian (125 000 drzew pod koniec ubiegłego roku), jest mieszańcem odmian 'Florina’, 'Prima’ oraz 'Semis Golden’. Jej owoce (fot.) są słodko-kwaśne i twarde (7–8 N), mają czerwoną skórkę z żółtymi rozmytymi plamami (owoce 'Doriane’ są żółte z czerwonym rumieńcem). Pierwsze partie jabłek Les Naturianes trafiły do brytyjskich sklepów (830 ton) pod koniec ubiegłego roku — wszystkie w żółto-czerwonych opakowaniach kartonowych. Towarzyszyła im kampania promocyjna — nabywcy mogli otrzymać koszulki z logo marki lub wygrać czerwono-żółte telefony komórkowe.
Zamierzeniem grupy Pomalia jest zwiększenie liczby drzew 'Ariane’ i 'Doriane’ w sadach do 220 000 pod koniec tego roku i dostarczanie od 2007 roku 8000–9000 ton owoców rocznie, głównie na rynek brytyjski i niemiecki.
Owoce odmiany 'Ariane’