Na targach Fruit Logistica będą promować borówkowe piwo

Plantatorzy z Polish Berry Cooperative połączyli siły z Browarem Stu Mostów by promować smak polskich borówek. Wspólne piwo to Salamander Blueberry Berliner Weisse - kwaśne, niezwykle lekkie i orzeźwiające piwo z dodatkiem polskich borówek. Zadebiutuje 7 lutego podczas berlińskich Targów Fruit Logistica.

W premierowy weekend (8-11 lutego) borówkowe piwo będzie serwowane również w trzech regionach, w których znajdują się plantacje PBC. Wielkopolska zaprasza do poznańskiego pubu Piwna Stopa. W Lublinie plantatorów i miłośników dobrego piwa ugości pub Św. Michał, na Podkarpaciu zaprasza rzeszowski Lord Jack.

Zbliżająca się Fruit Logistica to największe targi branży owocowo-warzywnej na świecie. Dobre miejsce na to, by promować współpracę, świeże myślenie i produktową innowacyjność. Borówkowe piwo będzie serwowane plantatorom i importerom borówki z całego świata. Polscy producenci owoców jagodowych, jak w latach ubiegłych, będą podczas berlińskich tragów najliczniejszą grupą narodową.

Partnerem PBC jest Browar Stu Mostów – polski lider w eksporcie i ilości międzynarodowych projektów kooperacyjnych, inicjator Piwnych Mostów i współpracy wiodących rzemieślniczych browarów w Europie. Browar od lat buduje most pomiędzy piwem i owocami. Jest dziś jednym z najbardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących owoce jako dodatek.

– Wspólnie wybraliśmy odmianę Chandler, w wersji schłodzonej zaraz po zerwaniu. Dzięki HopGun’owi, specjalnemu urządzeniu do ekstrakcji, wydobyliśmy z tych owoców wszystko, co się da. Piwo ma piękny borówkowy kolor i smak, jest lekko kwaskowe i bardzo orzeźwiające – mówi Mateusz Gulej, Główny Piwowar Browaru Stu Mostów.

– Razem możemy więcej. I jak widać to działa. Najpierw połączyliśmy siły w regionie, potem nasze Grupy rozpoczęły współpracę ponadregionalną. Mogliśmy podnieść branżowe standardy i rozszerzyć zasięg eksportowej ekspansji. Dziś łączymy siły z browarnikami, którzy osiągają nie mniejsze sukcesy w swojej branży. Razem promujemy Polskę. Razem zapraszamy na pierwszy łyk naszego wspólnego piwa – mówi Dominika Kozarzewska, prezes należącej do PBC Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.

– Jako liderzy zagranicznej ekspansji chcemy zwrócić uwagę na sukcesy polskiej borówki i piwowarstwa rzemieślniczego. Wszyscy korzystamy z dobrej opinii o jakości polskiej żywności i naszym rzemiośle. Wspólny produkt jest okazją do promocji naszej otwartości, gościnności, wagi przywiązywanej do budowania relacji. Dobre piwo i premiera podczas targów Fruit Logistica świetnie się do tego nadają – podkreśla Dariusz Zęgota z Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki ELLIOT, członek PBC.

– Borówki były schładzane jeszcze na plantacjach, w czasie krótszym niż 30 minut od zerwania. Dzięki temu dłużej zachowują walory świeżo zebranych owoców. Nie możemy się doczekać premiery i spróbowania, jak piwowarom udało się wydobyć ich smak – mówił Mateusz Pilch z BerryGroup, członek PBC.

Polish Berry Cooperative łączy trzy wiodące grupy producenckie. Jest jednym z największych producentów borówki w Europie, liderem ekspansji polskiej borówki w Azji i promotorem nowego standardu zbioru borówki wysokiej. Promotorem, jak widać, bardzo kreatywnym.

Źródło: materiały PBC

Related Posts

None found

Poprzedni artykułFrancuski rynek owoców
Następny artykułFred® – nowa gruszka ze Szwajcarii

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.