Polish Berry Cooperative – polskie borówki podbijają świat

W piątek 5 lutego kończą się największe na świecie targi owocowo-warzywne, Fruit Logistica 2016. Sukces polskich borówkarzy jest bardzo widoczny i powszechnie doceniany. Co ważne jest to sukces postrzegany jako nieprzypadkowy, który Polacy zawdzięczają jakości i współdziałaniu.

Na berlińskich targach po raz pierwszy promowała się Polish Berry Cooperative. Jest to inicjatywa, którą tworzą już 3 grupy naszych producentów borówki – Polskie Jagody, Podkarpacka Grupa Producentów Borówki Elliot i wielkopolski Berry Group.

– Staliśmy się największym producentem borówki w Europie. Na tych targach zrobiliśmy dużo by dowiedział się o tym cały świat. Jest to sukces ogromny i doceniany przez naszych partnerów z zagranicy. Przez lata przyjeżdżaliśmy tu by podpatrywać świat. Ale sami wdrożyliśmy standardy, które dziś są inspiracją dla innych. Role się odwróciły. To są naprawdę wielkie dni naszej branży – mówi Mateusz Pilch, Berry Group, członek Polish Berry Cooperative, promotor branżowej konsolidacji w Wielkopolsce.

– Do Berlina przyjeżdżają odbiorcy z całego świata. To doskonałe miejsce by promować standardy produkcyjne i jakościowe, które pozwoliły polskim producentom borówki stać się numerem jeden w Europie. Przyjeżdżamy tu już od wielu lat, konsekwentnie budujemy naszą pozycję w 20 krajach na 4 kontynentach. Ten rok to jednak przełom. Pokazaliśmy światu nasz sukces i pozycje największego producenta w Europie – dodaje Dominika Kozarzewska, Polish Berry Cooperative, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.

O polskich borówkach wypowiadali się również specjaliści odwiedzający targi. Oto kilka ich opinii:

  • – Polska ma doskonałą reputację, jeśli chodzi o produkcję borówek w Europie. Standardy pozwalają uzyskać połączenie zapachu, trwałości i smaku. Chodzi o to, żebym ja, jako konsument, kiedy kupię już ten produkt, mógł doświadczyć tych cech, a także aby produkt utrzymał świeżość w moim domu, kiedy już go kupię. Z tego punktu widzenia, kiedy uda się zidentyfikować optymalny czas na zbiór i odpowiednio zadba o owoc po zerwaniu, tak abym jako konsument był zadowolony i wrócił aby jeszcze raz kupić ten produkt, to jest klucz do sukcesu – powiedział Chris White, Managing Director Market Intelligence, wydawca globalnych magazynów dla decydentów branży, w tym Eurofruit i Asiafruit.
  • – Jestem z Portugalii i zawsze jeżdżę do Polski kupować borówki, a także sadzonki borówek. Tak więc dość dobrze znam produkcję borówek w Polsce. Są bardzo dobre. Spełniają wymagania najbardziej rygorystycznych norm dla rynku, dlatego uważam, że są doskonałe – uważa Fernando Carvalho, General Manager portugalskiego Silicarios.
  • – W przypadku borówek zachowanie łańcucha chłodniczego ma zasadnicze znaczenie. Jeśli łańcuch chłodniczy nie zostanie prawidłowo zachowany, jakość produktu i jego trwałość ucierpi. Bez odpowiedniej kontroli całego łańcucha produkcji: na plantacji oraz w trakcie przenoszenia owoców z miejsca ich zerwania do chłodni i zapewnieniu szybkiego schłodzenia, zawsze nastąpi utrata, jakości – chyba, że stosuje się dobre procedury. 30 minut to fantastyczny wynik. Naprawdę dobrze zarządzają, 30 minut to jest wynik – Karl Monahan, Senior Commercial Soft Fruit Manager irlandzkiego Keelings’a.

– Wspólnie promujemy nasze standardy produkcji. Po targach w Berlinie jedziemy do Tokio, potem czeka nas Rotterdam i prezentacja naszej inicjatywy na Global Berry Congress. To jest ta praca, którą musimy wykonać, po to, żeby wzmocnić jeszcze bardziej sukces polskiej borówki – mówi Dorota Zęgota, pomysłodawca projektu Polish Berry Cooperative, zarządzająca Podkarpacką Grupą Producentów Borówki Elliot.

Źródło: Polish Berry Cooperative

Zobacz również film Polscy producenci borówki na targach Fruit Logistica

Related Posts

None found

Poprzedni artykułBerlińskie targi Fruit Logistica 2016
Następny artykułBarszcz Sosnowskiego w 34 miejscowościach na Podkarpaciu

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.