Razem możemy więcej

Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.
Byłem i jestem pod wrażeniem działalności plantatorów. Wszelkie akcje i działania promocyjne, o których jest naprawdę bardzo głośno, są bardzo profesjonalne. Bezwzględnie, dzięki tym wszystkim działaniom, borówka stała się polskim hitem eksportowym. Zdobywacie też wielu konsumentów w kraju. To było widać szczególnie w minionym sezonie. Współpraca producentów, jakość produktów i odpowiednie podanie owoców na rynek – to wg mnie źródło Waszego sukcesu! Serdeczne gratulacje! Oby każdy następny sezon dla producentów borówki był lepszy  tak skomentował działania producentów borówki Zbigniew Chołyk, prezes grupy Stryjno Sad, szef konsorcjum LubApple.
 
– Plantatorzy borówki powinni być wzorem dla innych plantatorów. Dostrzegamy to, że jest problem z tym by ludzie się łączyli w jakieś organizacje i dbali o wspólne dobro. Często jest tak, że jeśli ktoś posiądzie jakąś wiedzę na temat czy zbytu czy produkcji, to nie jest się nią skory dzielić się z innymi. Na a przecież wiadomo, że razem można więcej – mówi Aneta Koter, Gospodarstwo Ogrodnicze Koter.

– Łączenie się plantatorów to podstawa wszelkiej działalności. Dzieląc się i tworząc enklawy nie dojdziemy do niczego. W tym momencie mamy olbrzymi problem, potrzebujemy dużych ilości równego produktu. To nas hamuje na wielu rynkach, i polskim i na rynkach międzynarodowych. Nie ma tu standaryzacji odgórnej. Powinniśmy dążyć do tworzenia branżowych standardów jakości. I tutaj borówka jest wzorem – mówi Aneta Koter.
– To działa, ja jako zwykły konsument natknęłam się kilka razy na działania związane z promocją borówki. Widzę to na co dzień i widzę, że przebija się to do świadomości zwykłego konsumenta – dodaje Koter.

Rośnie świadomość i wiedza
– Nasza świadomość jako producentów jest coraz większa. Z roku na rok pogłębiamy naszą wiedzę. Wychodzimy naprzeciw jakimś nowym rozwiązaniom, technologiom. Wszystko, żeby sprostać oczekiwaniom konsumentów i zaoferować zdrowe, świeże, smaczne owoce – mówi Iwona Słowińska z Gospodarstwa Sadowniczego AppCo.
 
– Musimy naśladować, musimy się inspirować i musimy się nawzajem wspierać. To bardzo fajny pomysł, żeby promować to co produkujemy. Wspólnie razem możemy więcej niż pojedynczo – dodaje Słowińska.
 
Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. W tym środowisku nie brakuje osób zaangażowanych. Serdecznie gratuluję. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie  powiedział komentując działania plantatorów borówki dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki.
– Fundacja Promocji Polskiej Borówki działa od ubiegłego sezonu. Naszym celem jest promowanie spożycia borówki i jej walorów. Wspieranie rozwoju producentów i promocja wiedzy o uprawie. Promujemy 1 LIPCA jako datę rozpoczęcia sezonu. Pokazujemy jak uprawiamy i że zbiory są finałem całorocznej pracy. Pokazujemy nas i nasz sposób podejścia innym producentom owoców i warzyw – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, plantatorka, Prezes Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Fundacja koordynuje przygotowania do Dnia Polskiej Borówki oraz Borówkowego Weekendu 2018. Mobilizuje plantatorów, by umożliwili konsumentom skosztowanie pierwszych dań, deserów w restauracjach, kawiarniach i cukierniach w całej Polsce. Fundacja opracowuje scenariusze i organizuje warsztaty dla dzieci przedszkolnych „Skąd się biorą borówki?”. W tym roku po raz pierwszy borówka będzie aktywna w lipcu – będą promowane jej walory zdrowotne. W sierpniu konsumenci wybiorą najlepsze na świecie lody borówkowe. To wszystko w ramach kampanii „LATO z BORÓWKAMI”.
W czerwcu wybierzemy najmłodszego z plantatorów, który dokona uroczystej inauguracji sezonu 2018. Rodzicie, którzy częstują niemowlę i dietetycy, którzy promują borówkę jako „zdrowe słodycze” to scena już symboliczna – dodaje Grzegrzółka-Parafiniuk.   
Więcej o promocji polskiej borówki na stronie www.latozborowkami.pl    
 
Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki 
 
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

Related Posts

None found

Poprzedni artykułRestrukturyzacja małych gospodarstw – wnioski od 18 czerwca
Następny artykułXXI Międzynarodowe Sympozjum KUPS od środy w Łodzi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.