Flower Expo Polska 2018 z kolekcją korzyści w programie

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
1
198
Najbliższa edycja Flower Expo Polska zaoferuje więcej niż poprzednie. Prócz prezentacji pełnego spektrum firm z branży kwiatowej, atrakcyjnie zapowiada się też program wydarzenia, który najlepiej opisuje tegoroczne hasło targów – „Kolekcja korzyści”. Pokazy florystyczne i seminaria będą bowiem nie tylko zgodne z trendami, ale przede wszystkim praktyczne i prosprzedażowe.
Największe w regionie
Tegoroczne targi Flower Expo Polska będą już 3. edycją tej imprezy, tradycyjnie połączonej z Międzynarodową Wystawą ZIELEŃ TO ŻYCIE. Mariaż tych eventów tworzy największe i najbardziej komplementarne wydarzenie branży kwiatowo-ogrodniczej w Europie Środkowo-Wschodniej. W zeszłym roku odwiedziło je ponad 17 000 osób, spośród których aż 7 000 stanowili goście branżowi.
„Kolekcja korzyści”
Od tego roku, wraz z nowym organizatorem wydarzenia, Agencją Promocji Zieleni, pojawiła się również nowa koncepcja programu towarzyszącego imprezie. Będzie się on koncentrował na prezentacji pomysłów o silnym potencjale sprzedażowym, mającym przynieść wymierne korzyści wystawcom i  gościom branżowym. Przyjrzyjmy się mu bliżej.
6 września (czwartek), dzień branżowy
Zaplanowano na ten dzień praktyczne seminarium dla początkujących użytkowników social mediów, które objaśni, dlaczego warto wykorzystywać je w promocji kwiaciarni, jak zacząć i jak robić to efektywnie.
Wykład poprowadzi Dawid Krążyński, Account Manager i Social Media Executive z SIGMA International (Poland), agencji PR z 18-letnim doświadczeniem w komunikacji branży kwiatowej w Polsce.
Seminarium uzupełni specjalizujący się w fotografii florystycznej Marcin Chruściel, który przedstawi zasady robienia zdjęć przeznaczonych do zamieszczenia na Facebooku, Instagramie czy Pintereście.
Również w czwartek odbędzie się pokaz florystyczny pod egidą Stowarzyszenia Florystów Polskich, który poprowadzą: Monika Harlos, aktualna Mistrzyni Polski we Florystyce oraz Tomasz Max Kuczyński, florysta wielokrotnie utytułowany w Polsce i zagranicą. Duet zaprezentuje kwiatowe aranżacje osadzone w aktualnych trendach, ale jednocześnie proste do odtworzenia i o silnym potencjale sprzedażowym.
Szkoła florystyczna Kwitnące Horyzonty, znana z niekonwencjonalnego, kreatywnego podejścia do sztuki florystycznej, zaprezentuje w tym pokazie umiejętności swoich najlepszych uczniów. Nieszablonowe aranżacje i świeże pomysły gwarantowane!
Kolejny pokaz przeprowadzą  Monika Kudłacz – na co dzień ucząca młodych adeptów sztuki florystycznej na Studiach Podyplomowych Florystyki na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie i Maciej Krzus prowadzący  kwiaciarnię we Wrocławiu. Zgodnie z motywem przewodnim tegorocznych targów, duet przedstawi aranżacje modne i komercyjne jednocześnie.
7 września, piątek, dzień branżowy
Pokaz florystyczny bez precedensu! Wybitni floryści, influencerzy tej branży w Polsce, kolejno zaprezentują swój niepowtarzalny styl i zawodowe mistrzostwo, których korzenie sięgają edukacji w Szkole florystycznej Małgorzaty Niskiej. To jedyny wspólny mianownik, ponieważ każdy z prezenterów wypracował indywidualny styl pracy i równie indywidualną ścieżkę kariery. Na scenie nie zabraknie oczywiście również samej Małgorzaty Niskiej, a pokaz poprowadzi Magdalena Birula-Białynicka, która zaprezentuje najciekawsze, florystyczne anegdoty z życia Szkoły i jej czołowych absolwentów.
Kolejnym interesującym punktem przygotowanym przez organizatorów jest seminarium z elementami pokazu florystycznego oparte na cenionej publikacji Piotra Marca pt. „Florystyka w protokole dyplomatycznym”. Słuchacze poznają florystyczne savoir vivre obowiązujące w świecie dyplomacji i wydarzeń o charakterze państwowym, ale i innych, uroczystych okazji w życiu człowieka.
Swoją wizję kompozycji równie efektownych co komercyjnych przedstawią w tym dniu również Zygmunt Sieradzan – jeden z najbardziej znanych i utytułowanych florystów, którego polskiej branży kwiatowej nie trzeba przedstawiać, oraz Stefan van Berlo, gość z Belgii, o niezwykłej wyobraźni, którą potrafi przekuć w efektowne dzieła florystyczne. Stefan prowadzi kwiaciarnię, która cieszy się ogromnym powodzeniem w belgijskim Zwijndrecht, Zygmunt również na co dzień pracuje w prosperującej kwiaciarni – to gwarantuje praktyczne podejście do tematu.
W piątek na swój pokaz zaprasza Szkoła florystyczna Małgorzaty Niskiej, najdłużej działająca tego typu placówka w Polsce, kształci kolejne pokolenia florystów – w tym licznych mistrzów florystyki – już od 2000 roku. Będzie on prezentacją dorobku edukacyjnego szkoły oraz umiejętności jej najnowszego narybku.
8 września, sobota, dzień konsumencki
Program dnia konsumenckiego skupiony będzie wokół zieleni doniczkowej, czyli trendu, który w ostatnich dwóch latach zdominował nie tylko wnętrzarstwo, ale i postrzeganie otoczenia człowieka w ogóle. Prelegenci – w lekkiej i przystępnej formie będącej połączeniem seminarium i pokazu – zaprezentują, jak zaaranżować rośliny doniczkowe, by utworzyły kompozycje pasujące nie tylko do charakteru wnętrza, ale i temperamentu właściciela.
To, co najmodniejsze i najbardziej trendy w architekturze wnętrz i designie jest bowiem związane z roślinami właśnie – od stylu dżunglowego w miejskich mieszkaniach, przez instagramowy #monsteramonday. Widzowie dowiedzą się również, które rośliny najlepiej oczyszczają powietrze ze smogu, które postawić w sypialni, by poprawić samopoczucie i jakość snu oraz jak zwiększyć wydajność pracy poprzez otoczenie się właściwie dobranymi roślinami doniczkowymi.
Ambasada Królestwa Niderlandów w Polsce, patron honorowy targów Flower Expo Polska, szczególnie gorąco zaprasza na sobotnie seminaria, sama od lat popularyzując wiedzę na temat dobroczynnego oddziaływania roślin na zdrowie i dobre samopoczucie człowieka.
Koncepcje kwiaciarni/Flower shop showrooms
Szukającym inspiracji na prosperującą kwiaciarnię proponujemy odwiedzenie pomiędzy 6 a 8 września czterech showroomów kwiaciarni, które zlokalizowane będą nieopodal sceny. Każda z tych otwartych do zwiedzania koncepcji będzie w pełni zaaranżowana, od wystroju, po kwiaty, dekoracje i aranżacje florystyczne. Ich autorzy i wykonawcy – influencerzy branży kwiatowej – używać będą materiałów dostarczonych przez wystawców Flower Expo Polska 2018. Oto one:
Glamour. Autor: Szkoła florystyczna Małgorzaty Niskiej. Elegancka, stylowa, modna. To kwiaciarnia zaaranżowana tak, by olśnić luksusem, niepozbawionym jednak przymrużenia oka. Bogaty, eklektyczny wystrój i dekoracje komponują się tu z wytwornym pięknem kwiatów. Ta kwiaciarnia z łatwością odnajdzie się wśród ulic wielkiego miasta.
Modern. Autor: Zygmunt Sieradzan. Mniej znaczy więcej. Minimalistyczna, oszczędna w formie i nadzwyczaj elegancka w swojej prostocie. Ascetyczność wystroju pozwala tu uwypuklić czyste piękno kwiatów. Nowoczesna koncepcja stworzona przez jednego z najbardziej utytułowanych polskich florystów, Zygmunta Sieradzana.
Fusion. Autor: Szkoła florystyczna Kwitnące Horyzonty. Zróżnicowana, eklektyczna, boho. Przede wszystkim: ciekawa i nieszablonowa. Ta koncepcja najlepiej oddaje artyzm florystyki i ogrom różnorodnych możliwości, jakie ze sobą niesie. Wśród pozornego, artystycznego nieładu kwiaty wyglądają po prostu jak część dekoracji, a każdy klient znajdzie coś dla siebie.

On the Go. Autor: Szkoła florystyczna Małgorzaty Niskiej. Współczesny świat jest wciąż w biegu i wymaga odpowiadających temu rozwiązań. Utylitarny koncept na kwiaciarnię w „przechodnim” miejscu, nastawioną na klientów wpadających po gotowe lub szybko przygotowywane kompozycje. Szukasz pomysłu na prosperującą kwiaciarnię w centrum handlowym, na dworcu kolejowym, czy w innym ruchliwym miejscu?

za: mat. organizatorów

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię