Berry Good Challenge 2017

Kształtowanie nawyków żywieniowych u dzieci jest powszechnym wyzwaniem. Plantatorzy borówki nie szczędzą wysiłków, by wkomponować swoje owoce w codzienną dietę. Ciekawy sposób ma na to Polish Berry Cooperative. Jest to Berry Good Challenge 2017. Połączcie 2 (słownie: dwie) borówki i przekonajcie się, że zdrowe słodycze istnieją – tak w skrócie wygląda idea konkursu, którego pierwsza edycja właśnie się zakończyła.
Jedzcie i bawcie się! Bez presji i suchych argumentów o zdrowiu 
Konkurs był bardzo prosty. Należało ułożyć 2 borówki na talerzu lub namalować 2 niebieskie kulki przypominające borówki na kartce papieru, i połączyć je w ciekawy sposób. Technika i forma pracy konkursowej była dowolna. Prace zgłaszać można było do 10 września. Zwycięzca konkursu został wybrany przez użytkowników Facebooka, w drodze głosowania. Odbyło się ono w dniach 11-15 września, na fanpage BerryGood. 
 
Celem jest promocja owoców jako alternatywy dla słodyczy i przekąsek. Borówki są naturalnie słodkie i dlatego rekomendowane przez dietetyków jako „zdrowe słodycze”. Konkurs promuje kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych i podpowiada rodzicom, jak wzmacniać naturalną pomysłowość dzieci. – W zabawie wzmacniamy naturalną pomysłowość. To buduje poczucie własnej wartości. Dzieci, które wierzą w siebie, lepiej się czują i lepiej uczą – wyjaśnia Joanna Pasowska-Serek, z Akademii Aktywnych i Kreatywnych.
 
Zwycięzcy i nagrody w pierwszej edycji BerryGood Challenge 2017
MIŚ POLARNY został zwycięzcą konkursu. To rodzinna praca zbiorowa Igora, Alberta, Pawła i Pauliny Krusińskich w Warszawy. Pomagała mama, ale to najmłodszy Igor zadecydował, gdzie umieścić 2 borówki. Zrobił to bardzo ciekawe, w wielu pracach konkursowych borówki umieszczano jako oczy. 
 Zwycięska praca

Zwycięzcy otrzymali karton borówek od Berry Good, borówkowe koszulki i zaproszenie na plantację dla całej przedszkolnej grupy. Plantatorzy ugoszczą dzieciaki i pokażą im, jak rosną borówki.
 
Jak wzmacniać kreatywność dzieci?
Oto 5 prostych patentów sprawdzonych przez markę Berry Good, do wykorzystania w każdej zabawie.  
1. PYTAJ. Pierwsze i najważniejsze. Oprzyj się pokusie szybkiego potwierdzenia. Proś dziecko o argumenty. Zadawaj dużo pytań otwartych: Dlaczego tak uważasz? Jak to będzie działać? Kto może tak połączyć borówki? Jakie sporty uprawiają ludzie, którzy jedzą borówki? Pytania nie powinny być zamknięte. Muszą pozwolić na odpowiedź szerszą niż „tak” lub „nie”.
2. DZIW SIĘ. Pokaż swoje zainteresowanie tym, co dzieci zrobią, jak o tym będą mówić. Nie bój się ich śmiałych pomysłów i optymizmu, ale też nie bój się swoich reakcji. Pokaż je, całym sobą. Mów: nieeesamowiiiicie to wymyśliłeś. Przeciągaj sylaby. Otwieraj szeroko oczy. Mów wow! I nie oceniaj. Chodzi o wiele pomysłów i wiele odpowiedzi. Ta prosta zabawa uczy, że życie to nie test wyboru, w którym tylko jedna odpowiedź jest poprawna.
3. CHWAL. Naucz się przyłapywać na czymś dobrym. Mów, że jest dobrze, że świetnie kombinuje, że jest super projektantem. Pozytywna motywacja buduje poczucie sprawczości i wiary w siebie. A bez tego nikt jeszcze w życiu niczego nie zaprojektował. 
4. BUDUJ NA RÓŻNICACH. To już trochę wyższa szkoła jazdy, ale polecamy. Każdy z nas jest inny. Każdy robi coś inaczej, inaczej myśli. Ale każdy jest wartościowy i każdy ma swój urok. Nie dlatego, że jest podobny do swoich rodziców. Dlatego, że jest jedyny w swoim rodzaju. 
5. ADAPTUJ przedmioty do nowych ról. W każdej zabawie jest miejsce na niestandardowe połączenia i eksperyment. A potem na weryfikację pomysłów, czy coś nam się sprawdzi czy nie. Konkurs jest przykładem, jak dwie borówki wyzwalają pokłady dziecięcej kreatywności. 
 
Konkurs jest inspiracją dla rodziców w walce o to by sformułowanie „coś dobrego” – nie kojarzyło się dzieciom ze słodyczami. Cała akcja promuje pozytywną motywację i borówkową edukację poprzez zabawę. Dziecko w zabawie otrzymuje potwierdzenie swoich możliwości, tego, że umie i że decyduje. W zabawie nie ma presji, jest ciekawość i improwizacja. 

Niektóre z nadesłanych na konkurs prac

– Nasze doświadczenia są łatwe do wykorzystania. Angażujmy dzieci w przygotowywanie posiłków, układanie na talerzu, grę kolorów i kształtów. Nawyki żywieniowe są bardzo trudne do zmiany. Dlatego tak ważne jest ich wypracowanie w młodym wieku. Wystarczy 30 minut dziennie. Nic, czego nie można zrobić już dziś. Wystarczy pytać, dziwić się i pochwalić. Takie 30 minut zmienia świat! – mówi Ewelina Zęgota, córka plantatorów z Podkarpacia. 

 
Konkurs jest opisywany również poza Polską. Od początku informacje o zwycięskiej pracy cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na międzynarodowym fanpage’u BerryGood from Poland. Promuje on polskie borówki i kreatywność jako naszą narodową cechę.
 
Specjalnie dla Ogrodinfo.pl: inspiresb.com

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPolska eksportuje i importuje coraz więcej dyń
Następny artykułSkierniewickie święto w rozmiarze XL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.