Na pięciu rynkach

Ministerstwo Gospodarki będzie zachęcało zagranicznych inwestorów w Czechach, Niemczech, na Ukrainie oraz w Chinach i Rosji do nawiązywania współpracy biznesowej z polskimi firmami. Kampania obejmująca reklamę w prasie, internecie, outdoor, a także działania PR wystartowała 16 września 2013 r. Ma kosztować około 20 mln zł.
Celem kampanii, której hasło brzmi „Made in Poland”, jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych przedsiębiorców, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego. Komunikacja skupia się wokół piętnastu branż o szczególnym potencjale eksportowym. Jedną z nich jest przemysł spożywczy. Jak ocenia Ministerstwo Gospodarki, na podstawie m.in. danych GUS i ministerstwa rolnictwa, w ciągu 9 lat od wejścia Polski do UE eksport polskiej żywności wzrósł ponad trzykrotnie – z około 5 mld euro do 17,9 mld euro w 2012 r. W pierwszym półroczu 2013 r. ten dynamiczny wzrost był kontynuowany. Eksport wzrósł o niemal 14 proc. – Udział produktów rolno-spożywczych w całkowitej wartości polskiego eksportu wyniósł w 2012 roku 12,33 proc., co pozwala uznać ten sektor za jeden z fundamentów polskiego eksportu – oceniają autorzy raportu na temat polskiej gospodarki, opublikowanego przez MG.
 
Za: portalspozywczy.pl
pg 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułRynek wart 55 mld euro
Następny artykułKradną jabłka z sandomierskich sadów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.