Strona główna Tagi Kups

kups

Aby wzrosło spożycie soków, potrzebna jest edukacja

Konsumpcja soków jest stale zbyt niska, gdyż konsumenci nie do końca są przekonani o ich wartości - uznała grupa ekspertów z Czech, Litwy, Słowacji, Rumunii i Polski. W krajach tych prowadzona jest kampania promująca spożywanie soków i musów.

Sympozjum KUPS

Eksport soków to około 30% przychodów z wysyłki polskich owoców i ich przetworów – daje rocznie 500 mln euro. Ponad połowa naszych jabłek trafia co roku do przetwórstwa. W ostatnich latach udało się przywrócić trend wzrostowy spożyciu soków. Rynek tych produktów w Polsce, przy produkcji około 1,2 mld litrów ma wartość 3,7 mld złotych – tak w skrócie przedstawił branżę sokowniczą prezes Krajowej Unii Producentów Soków Julian Pawlak otwierając XIX Międzynarodowe Sympozjum tej organizacji. Rozwijającej się branży nie brakuje jednak problemów – na wczorajszej sesji omawiane były rynki soków w Polsce, rynek globalny tych produktów, rynek soków cytrusowych. Spotkanie robocze zakończył panel dyskusyjny.

Rośnie konsumpcja soków w Europie Środkowo-Wschodniej

Grupa Maspex z Wadowic, jeden z największych polskich producentów branży spożywczej, obserwuje ożywienie zakupowe w krajach naszego regionu. Kluczem do sukcesu firmy jest szukanie nisz na poszczególnych rynkach i przejmowanie lokalnych producentów, bo mimo większego apetytu konsumentów na zakupy rynki są już dojrzałe i nie czekają na nowe produkty. Zwłaszcza że klienci są przywiązani do znanych sobie smaków i dość konserwatywni w wyborach.
 

Promocja soków – cele i efekty

Działania promocyjne skrojone przecież pod konsumenta bardzo rzadko uwzględniają jednak wrodzony sceptycyzm Polaków do deklaracji producentów dotyczących promowanych produktów oraz brak znajomości przepisów, które dotyczą tak specyficznych kwestii jak produkcja żywności. Problem ten jest pogłębiany przez publikacje w mediach, których rzetelność należy uznać za dyskusyjną. Konsument potrzebuje sprawdzonych źródeł informacji, które będą wsparciem dla jego decyzji zakupowych.

Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania. Rynek krajowy i eksport

24 lutego sadownicy i instytucje związane z branżą spotkali się w Lublinie na konferencji „Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania”. Organizatorzy – Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, Urząd marszałkowski w Lublinie, Krajowy Związek Grup Producentów Warzyw i Owoców, Stowarzyszenie Karjowa Unia Producentów Soków, Stowarzyszenie Polskich Szkółkarzy przedstawili na niej swoje obserwacje dotyczące stanu sadownictwa i koniecznych w tej branży działań w najbliższych latach.

Kampania przynosi efekty

Celem kampanii " 5 Porcji Warzyw, Owoców lub Soku" realizowanej przez stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej jest przede wszystkim zachęcenie Polaków do częstszego sięgania po te zdrowe produkty. I chociaż spożycie warzyw,owoców i soków w naszym kraju jest ciągle poniżej zaleceń ekspertów ds. żywienia, to wraz z zakończeniem ubiegłorocznej czwartej już edycji kampanii widać, że działania przynoszą
pozytywne efekty.

„5 porcji warzyw, owoców lub soku” daje efekty

Czwarta edycja programu informacyjno-edukacyjnego „5 porcji warzyw, owoców lub soku” przynosi efekty – w 2015 roku pierwszy raz od lat wzrosła liczba Polaków sięgających po warzywa, owoce i soki .

Nutraceutyki w zdrowiu i chorobie

5 grudnia w Krakowie odbyła się II konferencja naukowo-szkoleniowa z cyklu „Nutraceutyki w zdrowiu i chorobie” poświęcona chemoprewencyjnym i kardioprotekcyjnym właściwościom warzyw, owoców i soków. Organizatorem spotkania było Centrum Edukacji i Poradnictwa Żywieniowego – Nutri Center, natomiast złotym sponsorem Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS).

Za mało owoców i warzyw w polskiej diecie

Dieta Polaków jest uboga w warzywa i owoce, zwłaszcza za mało wypijamy soków i musów - uważa dietetyczka Agata Ziemnicka-Łaska. Z badań konsumenckich wynika, że pijemy mniej soków i nektarów niż mieszkańcy wielu krajów Unii Europejskiej.

Soki na liście produktów, które od września będą w szkolnych sklepikach

Na liście artykułów dopuszczonych przez Ministra Zdrowia do sprzedaży w szkolnych sklepikach i podawania w szkolnych stołówkach, znalazły się soki i musy owocowe oraz soki owocowo-warzywne i warzywne bez dodatku cukru.