Polscy plantatorzy borówki wspólnie z europejskimi partnerami eksportują do Azji

Na targach Asia Fruit Logistica w Hongkongu, odbywających się od 5 do 7 września, została zainaugurowana współpraca plantatorów borówki z Polski, Portugalii i Hiszpanii. European Berry Growers wspólnie oferują dostawy owoców na rynki azjatyckie przez cały rok.

– Polski sezon jest dla tutejszych klientów zdecydowanie za krótki. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z plantatorami z Hiszpanii, która rozpoczyna sezon w styczniu, i Portugalii, gdzie zbiory zaczynają się w maju. Razem z naszymi plantacjami w Chorwacji i Polsce, oraz dzięki współpracy również z plantatorami z południowej półkuli, możemy zaoferować owoce borówki przez 12 miesięcy – mówi Dominika Kozarzewska z Polish Berry Cooperative.

Do European Berry Growers należą Polish Berry Cooperative, spółka DARBLUE prowadząca plantację w Chorwacji, Acegrow z okolic Porto w Portugali oraz Frutas Naturales z regionu Huelva w Hiszpanii. Wszystkie plantacje posiadają certyfikaty GlobalGAP. -Mamy wieloletnie doświadczenie w sprzedaży do krajów azjatyckich, a działając razem możemy osiągnąć na tych rynkach znacznie więcej – mówi Sergio Sanchez, Export Sales Manager w Frutas Naturales. „Fundamentem naszej współpracy są wysokie standardy, dzięki którym klienci zawsze otrzymają owoce najwyższej jakości”.

Plantacje owoców jagodowych należące do EBG zajmują łącznie ponad 1400 hektarów.
– Posiadamy 6 nowoczesnych pakowni, dzięki czemu jesteśmy w stanie przygotować owoce zgodnie z wymaganiami najbardziej wymagających klientów – podkreśla Rui Silva, Business Development Manager z Acegrow. – Uważamy, że konsolidacja producentów to najlepsza odpowiedź na stojące przed nami wyzwania, w tym rosnącą konkurencję na borówkowym rynku – dodaje Silva.

Projekt współpracy plantatorów z kilku krajów jest największym tego typu w Europie. Wykorzystuje doświadczenia Polish Berry Cooperative dotyczące integracji wokół standardów oraz promocji. Procentuje również doświadczenie we współpracy z partnerami w Azji. Polacy są od kilku lat bardzo aktywni na tym rynku.
 
Źródło: mat. Polish Berry Cooperative

Related Posts

None found

Poprzedni artykułŚwiętowaliśmy jubileusz 25-lecia „Szkółkarstwa”
Następny artykułCo odkrywano w żywności?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.