Serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. dowiedz się więcej » Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia
17.08.2018

Flower Expo Polska 2018 z kolekcją korzyści w programie

Najbliższa edycja Flower Expo Polska zaoferuje więcej niż poprzednie. Prócz prezentacji pełnego spektrum firm z branży kwiatowej, atrakcyjnie zapowiada się też program wydarzenia, który najlepiej opisuje tegoroczne hasło targów – „Kolekcja korzyści”. Pokazy florystyczne i seminaria będą bowiem nie tylko zgodne z trendami, ale przede wszystkim praktyczne i prosprzedażowe.
Największe w regionie 
Tegoroczne targi Flower Expo Polska będą już 3. edycją tej imprezy, tradycyjnie połączonej z Międzynarodową Wystawą ZIELEŃ TO ŻYCIE. Mariaż tych eventów tworzy największe i najbardziej komplementarne wydarzenie branży kwiatowo-ogrodniczej w Europie Środkowo-Wschodniej. W zeszłym roku odwiedziło je ponad 17 000 osób, spośród których aż 7 000 stanowili goście branżowi.

„Kolekcja korzyści”
Od tego roku, wraz z nowym organizatorem wydarzenia, Agencją Promocji Zieleni, pojawiła się również nowa koncepcja programu towarzyszącego imprezie. Będzie się on koncentrował na prezentacji pomysłów o silnym potencjale sprzedażowym, mającym przynieść wymierne korzyści wystawcom i  gościom branżowym. Przyjrzyjmy się mu bliżej.

6 września (czwartek), dzień branżowy 
Zaplanowano na ten dzień praktyczne seminarium dla początkujących użytkowników social mediów, które objaśni, dlaczego warto wykorzystywać je w promocji kwiaciarni, jak zacząć i jak robić to efektywnie. 

Wykład poprowadzi Dawid Krążyński, Account Manager i Social Media Executive z SIGMA International (Poland), agencji PR z 18-letnim doświadczeniem w komunikacji branży kwiatowej w Polsce. 

Seminarium uzupełni specjalizujący się w fotografii florystycznej Marcin Chruściel, który przedstawi zasady robienia zdjęć przeznaczonych do zamieszczenia na Facebooku, Instagramie czy Pintereście.
 
Również w czwartek odbędzie się pokaz florystyczny pod egidą Stowarzyszenia Florystów Polskich, który poprowadzą: Monika Harlos, aktualna Mistrzyni Polski we Florystyce oraz Tomasz Max Kuczyński, florysta wielokrotnie utytułowany w Polsce i zagranicą. Duet zaprezentuje kwiatowe aranżacje osadzone w aktualnych trendach, ale jednocześnie proste do odtworzenia i o silnym potencjale sprzedażowym. 
 
Szkoła florystyczna Kwitnące Horyzonty, znana z niekonwencjonalnego, kreatywnego podejścia do sztuki florystycznej, zaprezentuje w tym pokazie umiejętności swoich najlepszych uczniów. Nieszablonowe aranżacje i świeże pomysły gwarantowane!
 
Kolejny pokaz przeprowadzą  Monika Kudłacz - na co dzień ucząca młodych adeptów sztuki florystycznej na Studiach Podyplomowych Florystyki na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie i Maciej Krzus prowadzący  kwiaciarnię we Wrocławiu. Zgodnie z motywem przewodnim tegorocznych targów, duet przedstawi aranżacje modne i komercyjne jednocześnie.
 
 
7 września, piątek, dzień branżowy
Pokaz florystyczny bez precedensu! Wybitni floryści, influencerzy tej branży w Polsce, kolejno zaprezentują swój niepowtarzalny styl i zawodowe mistrzostwo, których korzenie sięgają edukacji w Szkole florystycznej Małgorzaty Niskiej. To jedyny wspólny mianownik, ponieważ każdy z prezenterów wypracował indywidualny styl pracy i równie indywidualną ścieżkę kariery. Na scenie nie zabraknie oczywiście również samej Małgorzaty Niskiej, a pokaz poprowadzi Magdalena Birula-Białynicka, która zaprezentuje najciekawsze, florystyczne anegdoty z życia Szkoły i jej czołowych absolwentów. 
 
Kolejnym interesującym punktem przygotowanym przez organizatorów jest seminarium z elementami pokazu florystycznego oparte na cenionej publikacji Piotra Marca pt. „Florystyka w protokole dyplomatycznym”. Słuchacze poznają florystyczne savoir vivre obowiązujące w świecie dyplomacji i wydarzeń o charakterze państwowym, ale i innych, uroczystych okazji w życiu człowieka. 
 
Swoją wizję kompozycji równie efektownych co komercyjnych przedstawią w tym dniu również Zygmunt Sieradzan - jeden z najbardziej znanych i utytułowanych florystów, którego polskiej branży kwiatowej nie trzeba przedstawiać, oraz Stefan van Berlo, gość z Belgii, o niezwykłej wyobraźni, którą potrafi przekuć w efektowne dzieła florystyczne. Stefan prowadzi kwiaciarnię, która cieszy się ogromnym powodzeniem w belgijskim Zwijndrecht, Zygmunt również na co dzień pracuje w prosperującej kwiaciarni – to gwarantuje praktyczne podejście do tematu.
 
W piątek na swój pokaz zaprasza Szkoła florystyczna Małgorzaty Niskiej, najdłużej działająca tego typu placówka w Polsce, kształci kolejne pokolenia florystów – w tym licznych mistrzów florystyki – już od 2000 roku. Będzie on prezentacją dorobku edukacyjnego szkoły oraz umiejętności jej najnowszego narybku. 
 
8 września, sobota, dzień konsumencki
 
Program dnia konsumenckiego skupiony będzie wokół zieleni doniczkowej, czyli trendu, który w ostatnich dwóch latach zdominował nie tylko wnętrzarstwo, ale i postrzeganie otoczenia człowieka w ogóle. Prelegenci – w lekkiej i przystępnej formie będącej połączeniem seminarium i pokazu – zaprezentują, jak zaaranżować rośliny doniczkowe, by utworzyły kompozycje pasujące nie tylko do charakteru wnętrza, ale i temperamentu właściciela.

To, co najmodniejsze i najbardziej trendy w architekturze wnętrz i designie jest bowiem związane z roślinami właśnie – od stylu dżunglowego w miejskich mieszkaniach, przez instagramowy #monsteramonday. Widzowie dowiedzą się również, które rośliny najlepiej oczyszczają powietrze ze smogu, które postawić w sypialni, by poprawić samopoczucie i jakość snu oraz jak zwiększyć wydajność pracy poprzez otoczenie się właściwie dobranymi roślinami doniczkowymi. 
 
Ambasada Królestwa Niderlandów w Polsce, patron honorowy targów Flower Expo Polska, szczególnie gorąco zaprasza na sobotnie seminaria, sama od lat popularyzując wiedzę na temat dobroczynnego oddziaływania roślin na zdrowie i dobre samopoczucie człowieka.
 
 
 
Koncepcje kwiaciarni/Flower shop showrooms
Szukającym inspiracji na prosperującą kwiaciarnię proponujemy odwiedzenie pomiędzy 6 a 8 września czterech showroomów kwiaciarni, które zlokalizowane będą nieopodal sceny. Każda z tych otwartych do zwiedzania koncepcji będzie w pełni zaaranżowana, od wystroju, po kwiaty, dekoracje i aranżacje florystyczne. Ich autorzy i wykonawcy – influencerzy branży kwiatowej – używać będą materiałów dostarczonych przez wystawców Flower Expo Polska 2018. Oto one: 
 
Glamour. Autor: Szkoła florystyczna Małgorzaty Niskiej. Elegancka, stylowa, modna. To kwiaciarnia zaaranżowana tak, by olśnić luksusem, niepozbawionym jednak przymrużenia oka. Bogaty, eklektyczny wystrój i dekoracje komponują się tu z wytwornym pięknem kwiatów. Ta kwiaciarnia z łatwością odnajdzie się wśród ulic wielkiego miasta.

Modern. Autor: Zygmunt Sieradzan. Mniej znaczy więcej. Minimalistyczna, oszczędna w formie i nadzwyczaj elegancka w swojej prostocie. Ascetyczność wystroju pozwala tu uwypuklić czyste piękno kwiatów. Nowoczesna koncepcja stworzona przez jednego z najbardziej utytułowanych polskich florystów, Zygmunta Sieradzana. 

Fusion. Autor: Szkoła florystyczna Kwitnące Horyzonty. Zróżnicowana, eklektyczna, boho. Przede wszystkim: ciekawa i nieszablonowa. Ta koncepcja najlepiej oddaje artyzm florystyki i ogrom różnorodnych możliwości, jakie ze sobą niesie. Wśród pozornego, artystycznego nieładu kwiaty wyglądają po prostu jak część dekoracji, a każdy klient znajdzie coś dla siebie.  
 
On the Go. Autor: Szkoła florystyczna Małgorzaty Niskiej. Współczesny świat jest wciąż w biegu i wymaga odpowiadających temu rozwiązań. Utylitarny koncept na kwiaciarnię w „przechodnim” miejscu, nastawioną na klientów wpadających po gotowe lub szybko przygotowywane kompozycje. Szukasz pomysłu na prosperującą kwiaciarnię w centrum handlowym, na dworcu kolejowym, czy w innym ruchliwym miejscu?

za: mat. organizatorów

Komentarze

(1 komentarz(y))
Dodaj komentarz
marek
18.08.2018 07:49
Zieleń to życie - nudna impreza, nic ciekawego, co roku to samo o jak ktoś chce dobra imprezę to powinien pojechać do Essen

Dodaj komentarz

Zgłoś nadużycie

Dziękujemy za wysłanie zgłoszenia

Zamknij
created by openform
Ogrodinfo.pl to portal ogrodniczy dla każdego producenta owoców, warzyw i roślin ozdobnych. Plantatorzy znajdą tu wskazówki na temat uprawy, nawożenia i ochrony roślin oraz ogólne informacje z zakresu ogrodnictwa. Ogrodinfo.pl to również portal sadowniczy oraz serwis informacyjny dla właścicieli szkółek i upraw pod osłonami; to sadownictwo, warzywnictwo i kwiaciarstwo bez tajemnic.

Polityka prywatności