Pod taką nazwą rusza kampania europejskich hodowców pelargonii – firm Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis/van der Haak, Geranien Endisch i Selecta One – mająca na celu promowanie tych roślin i zmianę ich wizerunku. Zdaniem pomysłodawców tego projektu pelargonie w krajach europejskich nadal pozostają najważniejszymi roślinami balkonowo- rabatowymi, kupowane są jednak głównie przez dojrzałych konsumentów.
Kampania ma natomiast pobudzić ich sprzedaż wśród młodych klientów i podkreślić, że to nie tylko klasyczny gatunek do sadzenia na balkonach i tarasach, lecz również ważny element dzisiejszego stylu życia. Hasłami podkreślającymi zalety pelargonii mają być: prostota, trwałość i łatwość uprawy.
Zaplanowana na sezon 2016/2017 kampania ma być finansowana ze składek wnoszonych przez hodowców (0,2 eurocenta od każdej sprzedanej sadzonki, kwota ta ma być doliczona do opłaty licencyjnej). W 2017 r. wystartuje ona we Francji, Włoszech, w Holandii, Niemczech, A ustrii, Polsce, Szwajcarii i krajach skandynawskich.
IS
Na podstawie informacji z portalu newplantsandflowers.com