Produkcja ekologiczna w Austrii

Austria ma najwyższy procent w Europie użytków rolnych prowadzonych ekologicznie. Ta metoda produkcji została tam wprowadzona w roku 1927. Rządowe środki pomocowe umożliwiły gwałtowny wzrost liczby gospodarstw, które w latach dziewięćdziesiątych zdecydowały się na konwersję swoich technologii. W 2016 roku było około 21.000 certyfikowanych gospodarstw ekologicznych, co stanowi18 procent wszystkich gospodarstw austriackich. Zajmują one około 552 tysięcy hektarów, co stanowi 21% całkowitego obszaru użytków rolnych.
Również spożycie produktów ekologicznych jest w Austrii wysoki. Takie wydatki liczone na  jednego mieszkańca sytuują ten kraj na szóstym miejscu w świecie. Częstotliwość i ilości zamówień ekologicznych produktów w austriackich gospodarstwach domowych stale rosną. Pomiędzy 2011 i 2015 wzrosły o 29 procent. Austriackie ministerstwo rolnictwa szacuje, że około 10 procent całej sprzedaży detalicznej żywności stanowią produkty ekologiczne. Najbardziej preferowane przez austriackich konsumentów produkty organiczne to chleb i ciastka, świeże mleko i produkty mleczne, jaja, ziemniaki, świeże warzywa i owoce.
 
Polityka rolna Austrii faworyzuje małą skalę i zrównoważone rolnictwo. Austria wspiera politykę UE ograniczającą dotacje dla dużych gospodarstw. Rolnictwo ekologiczne otrzymało wsparcie finansowe od 1990 roku. Na producję ekologiczną Austria wykorzystała w 2015 roku  97,7 mln euro). 
 
Dwie trzecie sprzedaży produktów organicznych przechodzi przez supermarkety. Wszystkie duże sieci detaliczne mają własne etykiety organicznej żywności. Dodatkowym kanałem tej sprzedaży jest catering w sektorze publicznym i prywatnym. Produkty ekologiczne są oznaczane dwoma rodzajami etykiet. Ta w kolorze czerwonym, białym i czarnym  wskazuje, że większość składników produktu jest pochodzenia austriackiego. Druga jest czarno-biała i wskazuje, że składniki pochodzą głównie z zagranicy. Na pakowanych produktach ekologicznych obowiązkowe jest także logo produkcji ekologicznej UE. Nie obowiązuje ono dla produktów niepakowanych.
 
Za: GAIN 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPolska chce sprzedawać w Indiach m.in. jabłka
Następny artykułKE przedstawiła projekt w sprawie wsparcia dla producentów owoców i warzyw

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.