World Food w Warszawie po raz drugi

Produkty z borówki wysokiej LifeBerry
W czwartek 16 kwietnia zakończyły się trwajęce 3 dni Targi Żywności i Napojów World Food Warsaw. Hale warszawskiego centrum Expo XXI odwiedziła duża liczba osób, wielu profesjonalistów prowadziło rozmowy handlowe, a chętni mogli także uczestniczyć w panelu konferencyjnym.

W targach udział wzięło bardzo wiele firm zagranicznych, które szukały sposobności na zainteresowanie polskich odbiorców swoimi produktami. W ich ofercie były herbaty, kawy, alkohole, słodycze oraz wędliny, sery i inne wyroby mleczarskie. Grusze odmiany ‘Konferencja’ prezentowali Holendrzy – Jan Oskam BV.

Targi były także okazją do przedstawienia oferty polskich grup producentów. Jabłka oferowały Smaki Mazowsza i Grupa Konary, a soki i owoce – Activ/Fruit Family. Selekcję warzyw pokazała Green Group. Przetwory z warzyw i tłoczone na zimno soki z owoców (także w jakości ekologicznej) pokazała firma Jantar z Opolskiego.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się 100% naturalnie kiszona kapusta i ogórki kwaszone oferowane przez Charsznickie Pola Natury – produkty te zostały wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych MRiRW.

Wśród polskich firm z branży mleczarskiej zaprezentowały się m.in. spółdzielnie mleczarskie Krasnystaw, Łowicz i Skierniewice (czołowy produkt – mozarella).

Bardzo wielu zwiedzających próbowało także belgijskich smakołyków, które swój słodki smak zawdzięczają dodatkowi stewi. Produkty firmy Cavalier można już nabyć w wielu sklepach i supermarketach m.in. w Warszawie.

Ciekawie prezentowały się także niszowe jak na razie produkty na rynku – np. cydr czy 100% soki tłoczone z borówki wysokiej. Te ostatnie w swojej ofercie od niedawna ma firma LifeBerry z Głudnej (Grójeckie). Oprócz soku na stoisku można było także skosztować dżemu zawierajacego aż 80% owoców borówki wysokiej, a także poznać zupełnie niespotykany dotąd na rynku produkt – błonnik z borówek.

W czwartek kilkadziesiąt osób uczestniczyło w konferencji poświęconej sytuacji na rynku żywności ekologicznej. Maciej Jargiło i Joanna Lewenda z firmy ConQuest Consulting przekonywali, że co roku odnotowuje się wzrost zainteresowania konsumentów zdrową żywnością i że coraz więcej osób sięga po certyfikowane produkty. W Polsce bez wątpienia jest szansa na rozwój sektora żywności ekologicznej.

Charsznicka kapusta kiszona

Tekst i fot. Dorota Łabanowska-Bury

Więcej zdjęć z targów w galerii.

Related Posts

None found

Poprzedni artykułKrach na indyjskim rynku jabłek
Następny artykułW sobotę w Warszawie protest rolników z OPZZRiOR

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.