Polish Berry Cooperative i borówkowe piwo na Global Berry Congress

Global Berry Congress odbywa się dniach 19-21 marca w Rotterdamie. To najważniejsze coroczne wydarzenie branży jagodowej. Spotykają się tu wszyscy członkowie globalnego łańcucha dostaw – plantatorzy, dostawcy, importerzy, dystrybutorzy i detaliści, 400 kluczowych osób z 36 krajów.

Kongres rozpoczęło przyjęcie, na którym goście z całego świata mieli okazję degustować borówkowe piwa SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse i ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout Nitro. Uwarzyli je we Wrocławiu piwowarzy Browaru Stu Mostów i plantatorzy Polish Berry Cooperative – polscy liderzy eksportowej ekspansji i promotorzy branżowej współpracy.

– Przed nami omówienie źródeł sukcesu owoców jagodowych i nowe trendy w szybko rozwijającym się sektorze. Liczymy na ciekawe dyskusje na temat technologii produkcji, marketingu i sprzedaży – mówi Dariusz Zęgota, odpowiedzialny za zapewnienie jakości w Podkarpackiej Grupie Producentów Borówki ELLIOT, która jest częścią Polish Berry Cooperative.

– Na pewno pojawi się temat nowych regionów produkcyjnych oraz wpływu Brexitu na eksport owoców jagodowych, w tym z Polski – mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży Polish Berry Cooperative.

W latach 1995-2016 światowa produkcja owoców borówki wzrosła 20-krotnie. Polska stała się ważnym jej producentem. Borówka jest dziś drugim pod względem wartości eksportu owocem w Polsce. Większość kierowana jest do krajów Unii Europejskiej (ponad 80 proc.), znaczącym odbiorcą jest Azja, m.in. Singapur, Malezja, Hongkong, Japonia. Branży udało się stworzyć modę na polską borówkę. Rok 2018 zapowiada się jako rok ekspansji polskich producentów w Indonezji, Indiach i w Wietnamie.

– Osobiście liczę na to, że zostanie poruszony temat wyzwań, z jakimi musimy się zmierzyć w przyszłości na rynku owoców jagodowych. Takim wyzwaniem jest wzrost światowej produkcji borówki i związana z tym konieczność intensyfikacji działań promocyjnych ukierunkowanych na wzrost spożycia tych owoców – mówi Dominika Kozarzewska, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek PBC.

Zmiany w borówkowym świecie nabrały tempa. O globalnej eksplozji produkcji niebieskich jagód wiele mówiło się już podczas tegorocznej Konferencji Borówkowej w Polsce. Okresy w roku, gdy jeden kraj dominował w światowej podaży owoców borówki też powoli odchodzą w przeszłość.

Najważniejszym wyzwaniem jest zrównoważony rozwój rynku. Brak pozostałości środków ochrony roślin, wysoka jakość dla konsumentów, rozwój produkcji, która nie wyprzedza rozwoju popytu oraz problem siły roboczej i plastikowych opakowań. To są wyzwania, które dotyczą całego świata.

Polska postrzegana jest jako kluczowy dostawca borówki na wymagające rynki. Naszym atutem jest jakość, produkcja na terenach czystych ekologicznie, ręczny zbiór i współdziałanie plantatorów. Wypracowywane najwyższe na świecie standardy produkcyjne, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.

Zrzeszeni w Polish Berry Cooperative plantatorzy potrafią skrócić do 30 minut czas pomiędzy zerwaniem owocu a jego schłodzeniem. Tak wysokie standardy gwarantują świeży smak owoców i dłuższą trwałość. – To pozwala nam eksportować uprawianą w Polsce borówkę do ponad 25 krajów na 4 kontynenty – mówi Mateusz Pilch z wielkopolskiej BerryGroup, będącej częścią PB.

Nowy, opracowany w Polsce, standard zbioru jest promowany wśród polskich plantatorów i wzbudza zainteresowanie za granicą. W ubiegłym roku branżowa prasa opisywała ekspansję polskiej borówki w Azji i edukację konsumentów w Polsce, w tym promocję daty rozpoczęcia sezonu, 1 lipca – Dzień Polskiej Borówki, czyli World Day of Polish Blueberries.

Polskie piwa degustowane w Rotterdamie
Goście Kongresu mieli okazję spróbować dwóch nowatorskich piw. Pierwszym był SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse, pierwsze piwo warzone przy udziale plantatorów borówki. To historyczny styl jasnego, kwaśnego piwa, którego renesans zawdzięczamy piwowarstwu rzemieślniczemu, z dodatkiem odmiany Chandler borówek schłodzonych zaraz po zerwaniu na plantacjach Polish Berry Coopertive.  Jest to efekt połączenia dwóch rewolucji – świeżego myślenia rzemieślniczych piwowarów i polskich plantatorów. Jego premiera odbyła się w lutym na targach Fruit Logistica w Berlinie.

ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout Nitro to z kolei borówkowe piwo na azocie. Jest to tradycyjne piwo z wysp ożywione dodatkiem borówek słodkiej odmiany Rubel. Połączenie aromatów gorzkiej czekolady i słodycz borówki skontrowane palonością pochodzącą od słodów oraz aksamitna tekstura za sprawą azotu zastosowanego do wysycenia piwa dały innowacyjny produkt.

Źródło: materiały Polish Berry Cooperative

Related Posts

None found

Poprzedni artykułBracia Sadownicy – nowa marka na polskim rynku
Następny artykułPorozumienie GIORiN i KAS w sprawie środków ochrony roślin

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.