Światowy Szczyt Ogrodnictwa Ozdobnego

Światowy Szczyt Ogrodnictwa Ozdobnego
Źródło: aiph.org
Spotkanie to mało miejsce pomiędzy 11 a 13 września w Pekinie w Chinach.Zostało zorganizowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Ogrodnictwa (AIPH) oraz Chińskie Stowarzyszenie Kwiatów (CFA). Uczestniczyło w nim ponad 300 delegatów reprezentującym 69 krajów.

Szczyt obejmował międzynarodową konferencję AIPH International Green City zatytułowaną „Ekologizacja miejska na rzecz czystych i zdrowych miast” oraz trzy sesje poświęcone prawom własności intelektualnej (IP) w Chinach, handlowi i współpracy z Chinami oraz zrozumieniu chińskiego rynku.

Światowy Szczyt Ogrodnictwa Ozdobnego - uczestnicy konferencji
Źródło: aiph.org

Prelegenci podkreślali nowe możliwości biznesowe, kluczowe wyzwania i perspektywy na przyszłość. Long Sanqun nakreślił szybkie postępy w umacnianiu i egzekwowaniu przepisów dotyczących PBR w Chinach. Dr Edgar Kriegar wyjaśnił krytyczną rolę praw własności intelektualnej w ogrodnictwie i wyraził pogląd, że Chiny czynią znaczące i szybkie postępy w tej dziedzinie.  Powiedział, że „pokazuje to prawdziwy potencjał, aby być solidnym i skutecznym”. Lu Zhipeng z Alibaby przedstawił cenny wgląd w chiński rynek konsumencki i podkreślił potrzebę oferowania unikalnych i wysokiej jakości produktów.

Bernard Oosterom, przewodniczący AIPH, zamknął szczyt podsumowaniem kluczowych tematów tego wydarzenia: znaczenia zielonego życia i koncepcji zielonego miasta AIPH dla przyszłości planety i ludzkości; poszanowania i ochrony własności intelektualnej jako siły napędowej innowacji; oraz współpracy i dzielenia się pomysłami na rzecz promowania konsumpcji. Co najważniejsze, podsumował:Wymiana i wzajemne uczenie się są ważną siłą napędową cywilizacji ludzkiej i pokojowego rozwoju. Otwarta komunikacja i współpraca wzmocnią przemysł i umożliwią jego rozwój. Połączyliśmy siły, aby zbudować silniejszy przemysł i bardziej zrównoważony świat„.

Sekretarz generalny AIPH, Tim Briercliffe, dodał: „Teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, możliwości rozwoju rynku artykułów dekoracyjnych w Chinach są oczywiste.  Oczywiste jest, że Chiny poważnie podchodzą do międzynarodowych obaw dotyczących ochrony własności intelektualnej i tworzenia środowiska, w którym przedsiębiorstwa zagraniczne mogą z zaufaniem prowadzić w Chinach handel.  Oczywiste jest również, że Chiny przygotowują się do tego, kiedy będą chciały chronić swoje własne odmiany w celu promowania ich na całym świecie.  Projekt AIPH International Vision Project, wzmocniony danymi z Alibaby, pokazuje, że wzrost wydatków w chińskich miastach gwałtownie wzrośnie i że przemysł ogrodniczy musi teraz skoncentrować się na produktach i logistyce, aby zapewnić sobie udział w tych wydatkach.  Chociaż możliwe jest tanie wytwarzanie roślin ozdobnych w Chinach, przedsiębiorstwa takie jak Lynch Group i Dutch Flower Group jasno stwierdziły, że istnieje żywy rynek wartości dodanej, niszowych produktów importowanych z zagranicy, jeżeli towarzyszy im odpowiednie, inspirujące przesłanie dla konsumentów

Ponadto rząd chiński usunął wiele restrykcyjnych przepisów handlowych, przyznając zagranicznym inwestorom takie same prawa i przywileje jak obywatelom Chin.  Nigdy nie było lepszego momentu na zaangażowanie się w ten rynek niż teraz”.

Piotr Grel
za: mat. AIPH

Related Posts

None found

Poprzedni artykułŚmigiel najpiękniej ukwieconym miastem w Polsce
Następny artykułFresh Market 2019

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.