Rozmowy polsko-chińskie

Spotkanie było poświęcone przede wszystkim bieżącym kwestiom w relacjach dwustronnych oraz planom na rok 2016.
Minister zapowiedział kontynuację dotychczasowej współpracy polsko-chińskiej. Wyraził także nadzieję na jej intensyfikację, mając na względzie listopadową wizytę Prezydenta RP Andrzeja Dudy w Chinach. 
 
Szef polskiego resortu rolnictwa odniósł się w szczególności do procedur w zakresie dostępu polskich produktów rolno-spożywczych do rynku chińskiego. Minister Jurgiel zwrócił się do strony chińskiej z prośbą o jak najszybsze ich zakończenie, w kontekście bardzo dobrych kontaktów dwustronnych. Zaznaczył przy tym, że dla polskiego rolnictwa priorytetem pozostaje produkcja bezpiecznej żywności o wysokiej jakości. Zadeklarował także gotowość polskich służb weterynaryjnych oraz fitosanitarnych do ścisłej współpracy z chińskimi odpowiednikami.  
 
Ponadto minister Krzysztof Jurgiel podkreślił zainteresowanie strony polskiej rozwojem kontaktów w zakresie nauk rolniczych w związku z podpisanym we wrześniu 2015 r. Porozumienia między Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Rolnictwa Chińskiej Republiki Ludowej o współpracy w ramach Polsko-Chińskiego Centrum Nauki i Technologii Rolnej.  
Poinformował również o szerokich planach promocyjnych na rynku chińskim, w tym o planowanym udziale w targach SIAL China w Szanghaju, w których Polska będzie pełniła rolę kraju partnerskiego.
 
Ambasador Xu Jian pogratulował ministrowi objęcia funkcji, wyrażając wolę dalszej, dobrej współpracy. Odnosząc się do przedstawionych spraw, wyraził zrozumienie dla polskich postulatów, a także deklarował ścisłą współpracę w zakresie kontynuacji rozmów ukierunkowanych na umożliwienie eksportu polskich produktów rolno-spożywczych na rynek chiński. Zadeklarował udzielenie przez Ambasadę ChRL w Polsce wsparcia w tym zakresie.
 
Ambasador z zadowoleniem przyjął informację o planowanej przyszłorocznej wizycie ministra K. Jurgiela w Szanghaju.
W opinii strony chińskiej, udział w imprezach targowo-wystawienniczych stanowi bardzo dobrą okazję do promocji polskich produktów w Chinach i sprzyjać będzie coraz większej rozpoznawalności polskiej żywności przez chińskich konsumentów, a co za tym idzie zwiększeniu eksportu.
 
za: minrol.gov.pl

Related Posts

None found

Poprzedni artykułEksport owoców i warzyw wzrośnie w 2015 r. do 2,4 mld EUR
Następny artykułNowe i sprawdzone rozwiązania na Forum Doradców Sadowniczych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.