Rośliny doniczkowe na fali

Oferta hodowców i producentów materiału wyjściowego skierowana do właścicieli gospodarstw kwiaciarskich zdominowana była dotychczas na targach IPM ESSEN przez gatunki balkonowo-rabatowe. Od jakiegoś czasu wiele firm powstrzymuje się jednak z prezentacją nowości do czasu pokazów FlowerTrials®, których czerwcowy termin sprzyja walorom dekoracyjnym roślin. Oczywiście gatunki balkonowo-rabatowe nadal stanowią gros targowego asortymentu, ale coraz bardziej widoczne są też inne rośliny.

Bądźmy bardziej „eko”

Już od kilku lat widoczna jest tendencja włączania do oferty kwiaciarskiej ziół oraz roślin użytkowych (np. warzyw i krzewów jagodowych). Moda na uprawę tych roślin na nawet niewielkich powierzchniach, np. balkonach czy tarasach rozwija się, ale – przynajmniej na Zachodzie – zmieniają się oczekiwania odbiorców końcowych wobec pochodzenia produktu. Tendencje te były widoczne także w targowej ofercie tegorocznej wystawy IPM ESSEN.

Nagrodzeni w Essen

Ranga targów IPM ESSEN sprawia, że ogłaszane są podczas nich nie tylko wyniki konkursu urządzanego przez organizatorów (IPM Innovations), ale także innych konkurencji, także tych o światowym zasięgu.

Najważniejsze targi w branży roślin ozdobnych

Czterodniowe Międzynarodowe Targi Roślin Ozdobnych (Internationale Pflanzenmesse – IPM) w niemieckim Essen zakończyły się sukcesem. Między 22 a 25 stycznia 2019 r. swoją ofertę zaprezentowało prawie 1500 wystawców z 46 krajów, przy czym większość (65%) pochodziła spoza Niemiec.

Rośliny oczyszczające powietrze

W ostatnich kilkunastu latach bardzo dużo słyszy się o zanieczyszczeniu powietrza i związanych z nim zagrożeniach. Patrząc na doniesienia naukowe problem ten nie jest nowy. Już w latach 80. ubiegłego stulecia zaczęto zwracać uwagę na to, co zawiera powietrze – nie tylko to na zewnątrz, ale i w pomieszczeniach. Wraz z pojawieniem się klimatyzowanych i szczelnych budynków więcej uwagi poświęcono naszemu samopoczuciu i jakości warunków, w których przebywamy.

Ogrodnicze premiery podczas Targów GARDENIA 2019

Bogaty program wydarzeń towarzyszących, ogrody pokazowe, strefy inspiracji i trendów na 2019, Kongres Liderów Branży Ogrodniczej, innowacyjne rynkowe, ponad 100 uczestników programu Hosted Buyers, nowości z kategorii roślin, budowa ogrodów na żywo, gwar rozmów biznesowych i ekspozycja wystawiennicza zajmująca aż 9 pawilonów – jak widać poziom organizacji tegorocznego bloku Targów GARDENIA/SPECIAL DAYS/SPORT INVEST jest na bardzo wysokim poziomie.

Coraz mniej gospodarstw ogrodniczych w Holandii

Holandię kojarzymy z wręcz wyśrubowanym poziomem produkcji rolnej (bo nie tylko ogrodniczej). Rzadziej zastanawiamy się, jakim kosztem ten nieustający postęp się odbywa.

Szwedzki szafran? Dlaczego nie!

Szafran kojarzy nam się z egzotyką i… wydatkami. Uprawiany jest w zdecydowanie cieplejszym od naszego klimacie i jest jedną z najdroższych przypraw na świecie. Są jaskółki zmian, ale czy te nadejdą?

Gardenia 2019 – zapowiedź

W ostatni weekend lutego 2019 roku Poznań stanie się najbardziej pożądanym miejscem dla profesjonalistów z branży ogrodniczej oraz miłośników przydomowej zieleni. Na dwa miesiące przed Targami GARDENIA można śmiało powiedzieć, że będzie to najbardziej inspirujące wydarzenie w sektorze ogrodniczym 2019 roku.

Ostatnie artykuły

Tranzyt kolejowy i drogowy przez Rosję – dozwolony

Rosja zezwoliła na tranzyt kolejowy i drogowy (ciężarowy) produktów pochodzenia roślinnego objętych embargiem wprowadzonym w sierpniu 2014 roku.

Rzemieślnicze lody jagodowe

Smakiem czerwca polska truskawka. Przebojem wchodzi malina. Plantatorzy owoców jagodowych promują lodowych rzemieślników. To branża, która w Polsce w ostatnich latach kilkukrotnie zwiększyła swoje szeregi. Obserwujemy też powrót do tradycyjnych, rzemieślniczych metod produkcji, które wymagają sporo uwagi, począwszy od etapu poszukiwania produktu.

Warzywa i owoce – na szczęście

Warzywa i owoce – smaczne, niskokaloryczne, sycące, a przede wszystkim zdrowe. Mogą stanowić dodatek do posiłku bądź samodzielną przekąskę między posiłkami. Naukowcy, a przede wszystkim lekarze i dietetycy przekonują, że produkty te powinny gościć na naszych stołach przynajmniej pięć razy dziennie. Celem III już edycji kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”, jest promocja spożycia polskich warzyw i owoców oraz podkreślenie ich korzystnego wpływu na kondycję fizyczną i psychiczną.