Dobre ceny ogórka szklarniowego

Koniec sezonu szklarniowego przyniósł wysokie ceny polskich ogórków szklarniowych. W zależności od regionu kraju i jakości towaru cena tego warzywa oscyluje na poziomie 8,5−10 zł/kg.

Royal Brinkman i Berg Hortimotive zacieśniają współpracę

Międzynarodowy dostawca produktów i usług dla profesjonalnego ogrodnictwa Royal Brinkman poprzez przejęcie Berg Hortimotive wzbogaca swoją ofertę o rozwiązania logistyczne. Tym samym Royal Brinkman odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na specyficzne rozwiązania logistyczne i realizuje swój długoterminowy plan strategiczny polegający na systematycznym wzroście.

Polskie inwestycje w Kazachstanie

Kazachstan i Polska są gotowe do zacieśnienia współpracy - jednym z priorytetów jest sektor ogrodnictwa szklarniowego. Polscy przedsiębiorcy planują zainwestować około 200 tysięcy euro w projekty rolnicze w Kazachstanie. Dzięki ich inwestycjom w regionie Turkmenistanu zostanie wybudowany kompleks szklarniowy o powierzchni 11 ha na ekologiczną produkcję pomidorów.

Miejskie farmy w Moskwie

Rosyjski startup Lokalne Korzenie, który buduje miejskie pionowe farmy, zbuduje w Moskwie w ciągu najbliższych trzech lat dziesięć takich obiektów o łącznej produkcji 1000 ton warzyw liściowych rocznie.

Ukraina: spadek eksportu, wzrost importu pomidorów

Od początku 2018 r. Ukraina zmniejszyła swoją obecność na międzynarodowym rynku pomidorów szklarniowych do najniższego poziomu w całej historii niepodległości tego kraju. Tak komentują aktualną sytuację analitycy Ukraińskiego Stowarzyszenia Ogrodniczego (UPOA) na podstawie danych służby celnej.

Zmniejszenie subwencji dla rosyjskich szklarni

Zapowiada się, że lepiej już nie będzie – rząd rosyjski rozważa zmniejszenie stopnia subwencjonowania sektora szklarniowego.

Jest chętny na 80 ha szklarni?

Według redakcji „Kommersanta” Grupa Avilon Aleksandra Warszawskiego szuka nabywcy kompleksu szklarniowego Agro-Invest. Według tych informacji, kilku uczestników rynku otrzymało oferty od VTB Capital – firmy zatrudnionej do przeprowadzenia transakcji.

Producenci papryki ruszają z kampanią promocyjną

„Wszystkie smaki i kolory papryki” to tytuł kampanii promocyjnej prowadzonej przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat "Zagłębia Paprykowego", jakim jest region radomski na Mazowszu oraz wykreowanie mody na spożycie papryki, w tym zwiększenie spożycia krajowej papryki.

W pełni zautomatyzowana uprawa

Firma 80 Acres Farms z siedzibą w Cincinnati (USA) ogłosiła, że buduje pierwszą w pełni zautomatyzowany obiekt w systemie CEA – kontrolowanego rolnictwa środowiskowego w Stanach Zjednoczonych.

Rosja: 700 tys. ton warzyw spod szkła

Według danych opublikowanych przez Ministerstwo Rolnictwa Federacji Rosyjskiej od początku roku do 12 września w kraju zebrano 692,8 tys. ton warzyw szklarniowych – informuje portal fruitnews.ru.